همزمان با اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا در غرب و مخصوصا آمریکا، شاخص کل بورس کشورهای اروپایی هم دچار نوسان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شیوع مجدد ویروس کرونا در کشورهای غربی و مخصوصا در آمریکا موجب ایجاد نوساناتی در بازار سرمایه کشورهای اروپایی شد.

 شاخص کل سهام بورس ‏‏پاریس طی ‏معاملات انجام شده در ‏روز جمعه، چهار صدم (۰/۰۴) درصد از ارزش خود را از دست داد. کاهش ارزش سهام شرکت نفتی توتال فرانسه و برخی از بانک‌های مهم در این کشور عاملی بوده که موجب سیر نزولی سهام بورس پاریس شده است.

شاخص کل سهام بورس فرانکفورت آلمان (دکس) طی مدت زمان مشابه، بیست‌ویک صدم (۰/۲۱) درصد افزایش را تجربه کرد. شاخص کل سهام بورس لندن  هم  هشت صدم (۰/۰۸) درصد کاهش یافت. شاخص سهام بورس ‏یورواستاکس ۵۰ هم در روز جمعه با کاهش ارزش نه صدم (۰/۰۹) درصدی مواجه شد.

انتظار می‌رود که نتایج نشست سران اروپا که قرار است در روز جمعه و شنبه برگزار شود، نتایجی را بر بازار سرمایه اروپا داشته باشد. قرار است در این نشست بر سازوکارهای بازیابی اقتصادی گفت‌وگو شود و درباره آن توافقی حاصل گردد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اما در خصوص بدست آمدن توافقی در چارچوب این نشست  چندان ابراز امیدواری نکرده و اختلافات موجود را سد محکمی در برابر رسیدن به یک توافق خوانده است.

همچنین اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا در آمریکا و احتمال تعطیلی مجدد اقتصاد این کشور موضوع دیگری است که بر بازار بورس اروپا بی‌تاثیر نخواهد بود، چراکه اقتصاد آمریکا و اروپا وابستگی‌های زیادی بهم دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار