مسکو هر گونه اتهام زنی به این کشور در خصوص دخالت در انتخابات پارلمانی انگلیس را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه هر گونه دخالت این کشور در انتخابات پارلمانی انگلیس را رد کرد.

بر این اساس، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این رابطه گفت: مسکو هر گونه دخالت در انتخابات پارلمانی انگلیس در سال ۲۰۱۹ را تکذیب می‌کند. ما به حاکمیت کشور‌ها احترام می‌گذاریم و هیچ گاه درصدد دخالت در انتخابات کشوری نبوده ایم.

پیش تر دومنیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه مدعی دخالت روسیه در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۹ به نفع حزب کارگر شده بود. 

در متن این بیانیه آمده است: «با تحلیل بسیاری که دولت انگلیس انجام داده است به این نتیجه رسیدیم که روسیه در سیاست داخلی ما در انتخابات سال گذشته مداخله و به شکل آنلاین اسنادی را سرقت کرده است.»

اسنادی از توافق تجاری آمریکا-انگلیس پیش از انتخابات سراسری سال گذشته انگلیس به شکل آنلاین در وب‌سایت ردیت منتشر شده است.

راب در انتها گفت: «اولویت ما حفاظت از امنیت ملی کشورمان، دموکراسی و انتخاباتمان است. تحقیقی عمیق را شروع کرده‌ایم و بیشتر از این نمی‌توانیم توضیحی از آن در اختیارتان بگذاریم.»

این در حالی است که هیئت وزیران این کشور تاکنون صحبتی از سرقت این اسناد به میان نیاورده‌اند. اما کاربران ردیت خود بر انتشار این مدارک از سوی روسیه مهر تایید زده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار