وزارت خارجه کره جنوبی از برگزاری نشست مجازی تهران و سئول درباره گسترش تجارت اقلام بشردوستانه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی در ادامه ارسال نخستین محموله بشردوستانه به ایران در اوایل ماه مه، امروز چهارشنبه قرار است به صورت مجازی با مقامات ایرانی حول محور معاملات تجاری بشردوستانه وارد مذاکره شود.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این مذاکرات بر چگونگی مطابقت تقاضای ایران برای دارو و تجهیزات پزشکی با آنچه صادرکنندگان کره جنوبی ارائه می‌دهند، متمرکز خواهد بود.

لی سئونگ هو، معاون وزیر امور خارجه در امور اقتصادی، هیئت کره جنوبی را که متشکل از مسئولان سایر وزارتخانه‌ها و آژانس‌های تجاری است هدایت خواهد کرد. از جمله مقامات ایرانی که در این نشست شرکت می‌کنند، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و داروی ایران و مقامات بانک مرکزی آن حضور خواهند داشت.

در اواخر ماه مه، کره جنوبی محموله دارویی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار را به ایران ارسال کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که واشنگتن با ارائه یک مجوز ویژه، اجازه برخی تعاملات بشردوستانه با ایران را صادر کرد.

کره جنوبی با توجه به وخیم‌تر شدن شرایط شیوع ویروس کووید-۱۹، در نظر دارد صادرات بشردوستانه به ایران را به حدود ۲ میلیون دلار برساند که بخشی از آن شامل کیت‌های تست کرونا و سایر تجهیزات است.

در اوایل ماه گذشته، سئول یک تیم بین سازمانی با هدف گسترش تجارت بشردوستانه با ایران را راه اندازی کرد و یک سری جلسات توجیهی برای شرکت‌های محلی جهت کمک به آن‌ها برای از سرگیری تجارت با تهران برگزار کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار