رسانه‌های لبنانی از مرگ عامر الیاس فاخوری ملقب به قصاب خیام در آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های لبنانی از مرگ عامر الیاس فاخوری ملقب به قصاب خیام در محل اقامتش در آمریکا خبر دادند. عامر الیاس فاخوری معروف به «قصاب الخیام» در اواخر دهه هفتاد میلادی در جنوب لبنان مسئول بازداشتگاه الخیام بود و با همکاری رژیم صهیونیستی، نقش مهمی در شکنجه زندانیان در این بازداشتگاه که عمدتا از جنوب لبنان بودند، داشت.

الفاخوری مهر پارسال بعد از حدود ۱۹ سال از طریق فرودگاه رفیق حریری وارد بیروت شد.

پلیس فرودگاه بیروت در بدو ورود عامر الفاخوری با گذرنامه آمریکایی، متوجه می‌شود او تحت تعقیب است، اما پس از بررسی مشخص می‌شود، دستور توقیف او لغو شده و علاوه بر آن احکام توقیف غیرقضایی صادره از سوی ارتش نیز پس گرفته شده است.

این در حالیست که حکم الفاخوری ۱۵ سال زندان با اعمال سخت بود. در این شرایط پلیس فرودگاه بیروت نتوانست بدون حکم قضایی مانع ورود الفاخوری شود.

بعد از آن بود که دادگاه نظامی لبنان طی جلسه‌ای حکم رسمی بازداشت «عامر الیاس فاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی ملقب به «قصاب بازداشتگاه الخیام» را صادر کرد. آمریکا نیز در این خصوص بیکار ننشست و هیئتی را از سوی سفارت این کشور به دادگاه نظامی اعزام کرد، اما این هیئت اجازه ورود پیدا نکرد.

طبق اعلام اداره کل امنیت عمومی لبنان، فاخوری پیشتر در آمریکا متواری شده بود که پس از بازگشت به لبنان، در جریان عملیات اطلاعاتی بازداشت شد. فاخوری در اعترافات خود گفته است که در سال ۲۰۰۰ پس از فرار به فلسطین اشغالی، شناسنامه و گذرنامه اسرائیلی دریافت کرد و پس از آن اراضی اشغالی فلسطین را ترک کرده است.

سرانجام پس از مداخله مستقیم آمریکا قصاب خیام در اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تبرئه و سپس توسط بالگرد‌های آمریکایی از لبنان فراری داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار