وزارت امنیت داخلی آمریکا، روسیه را به تضعیف اعتماد آمریکایی‌ها به امنیت و اعتبار رای گیری از طریق پست متهم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا مدعی شد روسیه در تلاش است اعتماد آمریکایی‌ها را به امنیت و اعتبار رای گیری از طریق پست تضعیف کند.

این وزراتخانه در بولتن خود که روز پنجشنبه منتشر شد با تکرار ادعا‌های بی اساس در خصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نوشت روسیه احتمالاً به ادامه انتقاد از رای از طریق پست و تغییر روند رای گیری در بحبوحه بیماری همه گیر کووید-۱۹ برای تضعیف اعتماد عمومی به روند انتخابات این کشور ادامه خواهد داد.

در گزارش ادعایی این بولتن آمده است که در اواسط ماه اوت، رسانه‌های دولتی روسیه و وب سایت‌های نیابتی انتقاد گسترده از رای گیری پستی را منتشر کردند. روسیه احتمالاً با ترویج اتهامات مربوط به فساد سیستم انتخابات آمریکا، ناکامی‌ها و دخالت خارجی و تضعیف اعتماد عمومی به انتخابات آمریکا کنترل خود را افزایش می‌دهد.

روسیه دخالت در انتخابات آمریکا را بار‌ها تکذیب کرده است.

آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس آمریکا ادعا کرد که گزارش این بولتن نگرانی او را که روسیه به دنبال "ایجاد بی اعتمادی در روند دموکراتیک آمریکاست" بیشتر تأیید می‌کند.

ترامپ بار‌ها از رای گیری از طریق پست الکترونیکی انتقاد کرده و در ۳۰ ژوئیه در یک توییت گفته است: با رای گیری جهانی از طریق نامه الکترونیکی (نه رای غیابی، که خوب است)، ۲۰۲۰ نادرست‌ترین و فریبکارترین انتخابات در تاریخ خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار