وزیر امور خارجه ترکیه از اظهارات نخست‌وزیر اتریش علیه رجب طیب اردوغان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، مولود چاووش ‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از اظهارات سباستین کورتس، نخست‌وزیر اتریش علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرد.

چاووش ‌اوغلو در این باره نوشت: «تهدید اصلی علیه اروپا و ارزش‌های آن خود کورتس و اندیشه کجی است که او به آن تعلق دارد. این اندیشه سیاسی کثیف که بر روی بیگانه هراسی، نژادپرستی و اسلام ستیزی بنا شده، جریان فکری بیمار عصر ماست.»

چاووش اوغلو پس از آن به اظهارات این مقام اتریشی واکنش نشان داد که براساس خبر منتشر شده در «یورونیوز» کورتس مدعی شده بود اردوغان از مهاجران ترک در اروپا به عنوان «سلاح» و برای دستیابی به اهداف و منافع خود استفاده می‌کند.

چندی است که روابط ترکیه و اتریش دچار تنش شده است. سه شنبه هفته گذشته وزیر کشور اتریش اعلام کرد کشورش شخصی را که برای سازمان اطلاعات ترکیه جاسوسی می‌کرده است، دستگیر کرده و مقامات کشوری در حال تحقیق درباره فعالیت‌های جاسوسی او هستند. او همچنین مدعی شده بود که بیش از ۳۰ اتریشی شناسایی شده‌اند که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بعد از ورود به ترکیه بازداشت شده و از سوی سازمان اطلاعات ترکیه برای همکاری جذب شده‌اند.

در واکنش به این موضوع، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در پیامی کتبی ضمن رد ادعا‌های جاسوسی مطرح شده از سوی برخی مقامات اتریشی گفت در پشت پردۀ این ادعا‌ها برخی گروه‌های ضد ترکیه‌ای قرار دارند و در حیرت هستیم که چرا دولت اتریش با واکنشی بی‌مسئولانه ترکیه را متهم به جاسوسی می‌کند، این خود نشان‌دهندۀ آن است که دولت این کشور هنوز نتوانسته از بند ترکیه هراسی رهایی یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار