در پی تظاهرات در هنگ‌کنگ، نزدیک به ۳۰۰ نفر از سوی پلیس بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در پی تصمیم دولت محلی هنگ کنگ مبنی بر تعویق انتخابات پارلمانی در این منطقه و برگزاری تظاهرات در اعتراض به این تصمیم، پلیس با معترضان درگیر شده و از گاز فلفل در مقابله با آن‌ها استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۳۰۰ نفر از معترضان، در تظاهرات شب گذشته در هنگ کنگ دستگیر شدند.

در تظاهرات روز گذشته، هزاران نفر از معترضان با حضور در خیابانها، شعار «حق رأی را به ما بازگردانید» سر دادند و شماری از آن‌ها نیز پیش از رویارویی با پلیس ضد شورش، مسافتی کوتاه را راهپیمایی کردند.

یک پایگاه محلی به نقل از یکی از بازداشت شدگان نوشت که او گفته: «من حق رأیم را می‌خواهم. این ننگ بر دولت است که انتخابات را به تعویق انداخته است.»

پیشتر قرار بود انتخابات در تاریخ یکشنبه، ششم سپتامبر (روز گذشته) برگزار شود؛ اما دولت اعلام کرد برگزاری آن را به مدت یکسال به تعویق خواهد انداخت. دولت اعلام کرد تعویق انتخابات در سایه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا ضروری است.

این در حالی است که مخالفان دولت را متهم می‌کنند که از همه گیری این ویروس به عنوان بهانه‌ای برای جلوگیری از رأی گیری استفاده کرده است.

فعالان مخالف در هنگ کنگ امیدوارند بتوانند در پارلمان این منطقه خودمختار، اکثریت را کسب کنند. آن‌ها به دنبال آن هستند تا با استفاده از نارضایتی‌ها از قانون جنجالی امنیت ملی و نگرانی‌هایی که از از بین رفتن برخی آزادی‌ها در این منطقه خودمختار وجود دارد، بتوانند آرای مردم را جذب کنند.

گفتنی است منطقه هنگ کنگ که سابقا در استعمار انگلیس قرار داشت، در سال ۱۹۹۷ و طبق توافقی که با هدف تضمین درجه‌ای بالا از خودمختاری برای ۵۰ سال بسته شده بود، به چین برگردانده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار