نماینده زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در یک سخنرانی مجازی به بررسی علل اعتراضات اخیر در این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ایلهان عمر» (Ilhan Omar)، نماینده زن مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا، در یک سخنرانی مجازی برای مردم آمریکا که به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی «فیس بوک»، «توئیتر» و «یوتیوب» پخش شد، تصریح کرد: غفلت و ستمگری نژادی قرن‌ها در آمریکا ادامه داشته است و به همین دلیل معترضان به خیابان‌ها آمده‌اند تا این شرایط ناعادلانه را در آمریکا تغییر دهند.

ایلهان عمر افزود: «در همین حال که ما با هم صحبت می‌کنیم، ما در بحبوحه یک قیام ادامه‌دار در اعتراض به قرن‌ها ظلم و ستم و نادیده انگاریِ نژادی در آمریکا هستیم، ما نمی‌توانیم درباره اعتراضات مردمی در مینیاپولیس و کنوشا یا اعتراضات بازیکنان تیم‌های ورزشی در سراسر این کشور صحبت کنیم، بدون این که ابتدا به اوضاع درونی جامعه و سیاست آمریکا بنگریم.»

نماینده زن مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «ما سیستمی داریم که کماکان میلیون‌ها نفر را در این کشور خُرد می‌کند و آن‌ها را به فقر یأس‌آور می‌کشاند. این سیستمی است که ساده‌ترین مایحتاج ضروری مردم مانند غذا، سرپناه و دارو را فراهم نمی‌سازد.

ایلهان عمر گفت، مردم آمریکا با مشکلات عدیده‌ای مواجهند و از این رو، ملتِ ما به فریاد آمده و در اعتراضات خیابانی صدای خود را بلند کرده اند تا همه آن را بشنوند. ملت ما- از روی استیصال- با صدای بلند، برای ایجاد «تغییر» فریاد می‌زنند.

این نماینده مسلمان آمریکایی افزود: ما نیاز داریم روش‌های کنونی را که جامعهِ ما با آسیب پذیرین‌ترین اقشارِ خود برخورد و رفتار می‌کند، به طرزی اصولی و بنیادین تغییر دهیم، زیرا این ظلم‌ها و بی عدالتی‌ها به اندازه کافی در کشور ادامه داشته و اکنون زمان پایان دادن به آن فرارسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار