رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر وحدت موضع فلسطینیان در مقابله با طرح معامله قرن تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو النور لبنان در صفحه کاربری خود در توئیتر از گفتگوی تلفنی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

دو طرف در این تماس تلفنی بر وحدت موضع فلسطینی‌ها در مقابله با طرح موسوم به معامله قرن تأکید کردند.

هنیه در مدت زمان حضور در سفارت فلسطین در بیروت و در تماس تلفنی با محمود عباس، بر توسعه و تقویت گام‌هایی که در راستای مقابله با عادی‌سازی روابط میان کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن و طرح اشغالی الحاق کرانه باختری گرفته شده، تأکید کرده است.

خبرگزاری صفای فلسطین نیز به نقل از محمود عباس نوشت که او در این تماس تلفنی، بر حمایت و استقبال از تلاش‌هایی که منجر به وحدت فلسطینیان در برابر توطئه‌ها علیه آرمان فلسطین می‌شود، تأکید کرده است.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، آنچه در کاخ سفید جهت امضای توافقنامه‌های میان رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین رخ داد، هرگز صلح در منطقه را به ارمغان نخواهد آورد.

«حازم قاسم»، سخنگوی رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در پیام توییتری خود اعلام کرد: توافقنامه‌های عادی سازی میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، ارزش جوهری که با آن نوشته شده را ندارد. ملت ما با اصرار خود بر مبارزه تا بازپس گیری حقوق کامل خود، با این توافقنامه‌ها به گونه‌ای رفتار خواهد کرد که گویی اصلا وجود نداشته‌اند.

پس از حضور نمایندگان رژیم‌های دست‌نشانده بحرین و امارات و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا و کاخ سفید برای امضای توافق آشکارسازی روابط و خیانت به ملت و آرمان فلسطین، مراسم امضای توافق به‌اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی با کشور‌های امارات و بحرین، با حضور چند صد مهمان خارجی و آمریکایی برگزار شد.

امارات اولین کشور عربی بود که روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و به دنبال آن بحرین در کمتر از یک ماه به این کشور پیوست.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار