نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد که این کشور در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی جدی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الیوت آبرامز، فرستاده آمریکا در امور ایران در گفت وگو با شبکه العربیه مدعی شد: به اعمال شدیدترین فشار‌ها بر ایران ادامه می‌دهیم تا رفتار خود را تغییر دهد. برای مقابله با هرگونه تهدید ایران آماده ایم.

آبرامز با ابراز یأس از رویکرد متحدان اروپایی واشنگتن در قبال ایران اظهار امیدواری کرد که کشور‌های اروپایی در اجرای تحریم‌ها علیه ایران همکاری کنند.

فرستاده آمریکا در امور ایران در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: می‌دانیم که ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. تحریم‌های اخیر محدودیت وسیع تری را علیه معاملات تسلیحاتی ایران تحمیل می‌کند.

او در ادامه یاوه گویی‌های خود اضافه کرد: نمی‌خواهیم با ایران توافقی کنیم که آن را همچنان در حمایت از تروریسم آزاد بگذارد. اگر ایران می‌خواهد تحریم‌ها برداشته شود باید مثل یک کشور عادی رفتار کند.

آبرامز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با طرح یک دروغ گفت: ایرانی ها بی جهت به شکست ترامپ در انتخابات دل خوش کرده‌اند.

این ادعا‌های واهی، دروغین و مملو از فرافکنی در حالی مطرح شده است که طی روز‌های اخیر و همزمان با تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، همه طرف‌های توافق هسته‌ای بر قانون گریزی، یکجانبه گرایی و مختل کردن قطعنامه‌های سازمان ملل توسط واشنگتن تاکید کردند و با اشاره به اینکه آمریکا با خروج از توافق هسته ای این توافق را نقض کرده، با تلاش‌های آن به منظور بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار