نخست‌وزیر جدید ژاپن برای دیدار و گفتگو بدون قید و شرط با کیم جونگ اون اعلام آمادگی کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر جدید ژاپن از آمادگی بی قید و شرط خود برای دیدار با رهبر کره شمالی خبر داد.

یوشیهیده سوگا روز جمعه در پیام ویدئویی به مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد آماده است تا با کیم جونگ اون بدون هیچ پیش شرطی دیدار کند. سوگا گفت: من به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن، آماده دیدار با کیم جونگ اون هستم.

وی همچنین تاکید کرد ایجاد یک رابطه سازنده بین ژاپن و کره شمالی نه تنها منافع هر دو طرف را تأمین می‌کند بلکه به صلح و ثبات منطقه کمک زیادی خواهد کرد.

سوگا ضمن اشاره به بیانیه ژاپن و کره شمالی گفت که مطابق با این پیمان، ژاپن به دنبال عادی سازی روابط با کره شمالی است.

پیش از این نیز شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، مکرراً آمادگی خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی بدون پیش شرط نیز ابراز داشت، اما هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشت.

سوگا همچنین روز جمعه گفت: در تابستان سال آینده، ژاپن مصمم است میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو باشد تا اثبات کند که بشریت همه گیری را شکست داده است. من همچنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد تا از شما در بازی‌های ایمن و مطمئن استقبال کنم.

در حال حاضر، هیچ روابط دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی وجود ندارد، هرچند مذاکراتی میان نمایندگان دو کشور در خصوص ژاپنی‌های متهم به جاسوسی که در بازداشت کره شمالی هستند، صورت گرفته است.

رئیس جدید حزب لیبرال دموکرات حاکم ژاپن اخیرا پس از کسب ۳۱۴ رای مثبت نمایندگان پارلمان، به عنوان نخست وزیر جدید این کشور جانشین آبه شینزو، باسابقه‌ترین نخست وزیر ژاپن شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار