رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر گفت: بیش‌از ٩٧هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان علیه انواع بیماری‌ها بطور رایگان واکسینه شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید محمدامین حسینی رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر اظهار داشت:بیش‌از ٩٧هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان علیه انواع بیماری‌ها بطور رایگان واکسینه شده اند.

حسینی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ٣٠ هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان مورد پایش و مراقبت انواع بیماری‌ها قرار گرفتند.

او افزود: دامپزشکی ایرانشهر با هدف آشنایی شهروندان و دامداران با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام امسال ۵٠ کلاس و کارگاه‌ آموزشی برگزار کرده است که در این کارگاه‌ها ۲ هزار نفر از روستاییان و دامداران آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر گفت: اجرای عملیات‌های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری‌ها و دامداری‌ها برای مراقبت از بیماری‌ها، بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شامل مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه لبنیات سنتی بخش دیگری از فعالیت‌های اداره دامپزشکی در راستای مبارزه با هرگونه بیماری است.

او با بیان اینکه تب مالت از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است افزود: فردی که مبتلا به این بیماری شود چنانچه به موقع مورد درمان قرار نگیرد به طور حتم فوت خواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه واکسیناسیون به طور رایگان انجام می‌شود، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با گروه‌های اعزامی دامپزشکی به منظور واکسیناسیون دام داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار