رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند از ضبط و حذف دو لاشه گاوی که وجود باقیمانده دارویی در آن‌ها توسط نتایج آزمایشگاهی به تایید رسیده بود خبر داد.

علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تعدادی از دامداران در زمان مصرف دارو اطلاعات لازم و کافی در خصوص رعایت زمان پرهیز از مصرف گوشت پس از استفاده از برخی دارو‌ها را ندارند و دامی که تحت درمان دارویی است را روانه کشتارگاه می‌کنند که نهایتا لاشه دام با نظارت بازرسان دامپزشکی از چرخه مصرف انسانی خارج و حذف خواهد شد.

او افزود: دامداران می‌بایست با مشورت دامپزشک فارم، پس از طی کردن دوره درمان و بهبودی کامل، دام را جهت کشتار به کشتارگاه ارسال کنند تا علاوه بر از بین رفتن باقیمانده دارویی در بدن دام سبب جلوگیری از حذف لاشه و ضرر و زیان اقتصادی برای صاحبان دام شود.


بیشتر بخوانید


علیزاده عنوان کرد: به منظور نظارت بهداشتی بر کشتارگاه دام و جلوگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کارشناسان نظارت این شبکه به همراه مسئول بهداشتی مستقر در کشتارگاه دام نظارت مسمتری بر کلیه دام‌های کشتار شده در کشتارگاه دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند ادامه داد: مردم با خیال راحت لاشه‌های استحصالی از کشتارگاه که ممهور به مهر دامپزشکی و دارای لیبل است را مصرف کنند، چرا که این لاشه‌ها تمامی مراحل نظارت و بازرسی بهداشتی را زیر نظر کارشناسان دامپزشکی طی کرده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.