مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های ساحلی) گفت: پروژه لایروبی اسکله‌های صیادی بریس و رمین چابهار توسط شرکت حشمت رود در حال اجراست و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد شهلی برمدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های ساحلی)  : این پروژه در ۲ بخش رمین و بریس درحال اجراست که مهمترین بخش‌های قرار داد ساخت دستک رسوب گیر به طول ۱۷۰ متر، ساخت موج شکن شرقی به طول ۲۵۰ متر، اطاله موج شکن غربی به طول ۱۵۰ متر و لایروبی حوضچه است.

او  ادامه داد: کانال ورودی به حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب در رمین و همچنین اجرای ساختمان اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع، ساخت دستک رسوب گیر به طول ۴۵۵متر و لایروبی حوضچه به مساحت ۳۰۰ هزار متر مکعب در بریس، مفاد پیمان است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تسریع در عملیات اجرایی لایروبی و احداث دستک رسوب گیر بنادر صیادی رمین و بریس را خواستار شد و افزود: پیگیری اعتبارات به منظور تسریع در رفع مشکلات جامعه صیادی با مسوولان کشوری رایزنی شده و برخی مشکلات با همت و نگاه دولت مرتفع می‌شود.

او گفت: اسکله صیادی رمین و بریس چند سالیست پس از ورود رسوبات به داخل حوضچه و دهانه آن با مشکلات زیادی در خصوص تردد و پهلوی گیری شناور‌ها مواجه است بنابراین ارائه برنامه زمان‌بندی جبرانی و تسریع در اجرای عملیات لایروبی و ایجاد دستک رسوب گیر نیاز است.

شهلی بر اظهارداشت: صیادان این منطقه معیشتی جز صید ندارند و هم‌اینک تردد در این بنادر بسیار دشوار شده بنابراین می‌طلبد در خصوص رفع مشکلات جامع بزرگ صیادی تلاش روز افزون شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار