اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه بلاروس اعمال کرد

اتحادیه اروپا امروز تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس اعمال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا امروز (پنج‌شنبه) از اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس خبر داد.

بر این اساس ده‌ها نفر دیگر از مقام‌های بلاروس در ارتباط با اعتراضاتی که از ماه اوت (مرداد) به انتخاب دوباره «الکساند لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، آغاز شده، تحریم شده‌اند.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر به ۲۷ کشور اتحادیه اروپاست. همچنین شهروندان و موسسات این اتحادیه از تأمین مالی این افراد منع شده‌اند.

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا دلیل این تحریم‌ها را «پاسخی به بی‌رحمی مقامات بلاروس و حمایت از حقوق دموکراتیک مردم این کشور» عنوان کرده‌اند.

تحریم‌های جدید «افرادی که ارعاب و خشونت علیه مردم در تظاهرات داشتند، و همچنین برخی روزنامه‌نگاران» را هدف قرار داده است.

همچنین اعضای شرکت‌های برجسته تجاری تحت حمایت لوکاشنکو نیز از سفر به کشور‌های اروپایی منع شده‌اند.

اوایل ماه جاری «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس، از تصمیم دولت میسنک به منظور تحریم ۱۵ مقام اتحادیه اروپا و کشور‌های اروپایی خبر داد.

اتحادیه اروپا تا کنون ۵۵ مقام بلاروسی از جمله رئیس جمهور این کشور را تحریم کرده است که براساس این اقدام، افراد تحریم شده مجاز به سفر به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیستند.

اعتراضات در بلاروس چند روز قبل از برگزاری انتخابات در ماه مرداد آغاز شد. شهروندان بلاروسی به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند.

الکساندر لوکاشنکو، در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به ریاست جمهوری بلاروس برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار