اقرار پارلمان اروپا به همدستی در جنایات حقوق بشری سعودی‌ها و امارات

یکی از اعضای پارلمان اروپا با انتقاد از رویکرد این اتحادیه به همدستی در جنایات حقوق بشری سعودی‌ها و امارات اقرار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک والاس» عضو ایرلندی پارلمان اروپا، در حساب کاربری توییتری خود با انتقاد از رویکرد اتحادیه اروپا به همدستی در جنایات حقوق بشری سعودی‌ها و امارات اقرار کرده است.

او در این پیام نوشت: «اتحادیه اروپا به مخالفان در بلاروس جایزه می‌دهد، زیرا این کشور هم‌مرز با روسیه است. ما وقتی این فرصت را داریم که به چین و ایران لگد بزنیم طرفدار و حامی حقوق بشر می‌شویم، اما در پارلمان اروپا اجازه آوردن نام یمن را نداریم، زیرا خودمان همدست در جنایات امارات و سعودی‌ها هستیم و صد‌ها هزار نفر را می‌کشیم و میلیون‌ها نفر را گرسنگی می‌دهیم.»

ماه جاری یک سازمان حقوق بشری یمنی مستقر در ژنو و بنیاد حمایت از صلح و دموکراسی (یک سازمان غیردولتی انگلیس) از دولت انگلیس خواستند تا عرضه تسلیحات به عربستان و امارات را متوقف کند.

بر اساس گزارش این دو سازمان غیردولتی، خرید اسلحه توسط عربستان سعودی، ۴۱ درصد از کل صادرات اسلحه انگلیس بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهد، در حالی که پیش از این ۱۹ درصد سلاح وارداتی عربستان سعودی از انگلیس بوده است.

امروز میلیون‌ها یمنی در نتیجه درگیری با گرسنگی شدید، بحران بهداشتی و تخریب زیرساخت‌های حیاتی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار