وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد با گذشت ۶ سال از جنگ ظالمانه علیه این کشور، ائتلاف متجاوز عربی چیزی جز شکست به دست نیاورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که دشمن پس از گذشت شش سال از آغاز جنگ علیه یمن و تجاوزگری، تنها شکست و خواری به دست آورده است.

او در جشنی که برای زندانیان آزاد شده برگزار شده بود، تأکید کرد: ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی در یمن شکست خورده و دماغش به خاک مالیده شده است.

العاطفی افزود: شش سال از تجاوزات بی رحمانه علیه یمن می‌گذرد و ائتلاف متجاوز چیزی جز شکست و شرمساری به دست نیاورد.

او گفت: کشور‌های ائتلاف متجاوز و کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند امروز به پایان خود نزدیک هستند و پشیمان خواهند شد. این کشور‌ها رو به جلو فرار می‌کنند و این اشتباه است، زیرا آن‌ها به جایی که شیر‌ها هستند، گریخته‌اند.

وزیر دفاع یمن با تأکید بر اینکه توانمندی‌های نظامی یمن برای اولین بار در تاریخ این کشور تا این حد پیشرفته کرده است، اعلام کرد: به لطف خدا برای اولین بار در تاریخ یمن به موقعیتی پیشرفته رسیدیم. به مردم یمن مژده می‌دهم که یمن پیروز شده است، زیرا اعتماد به خدا و توکل به او داشتند. مردم یمن امروز با آنچه می‌سازند می‌جنگند و فردا انشاالله حاصل کاشته هایشان را درو خواهند کرد.

وزارت کشور یمن هفته گذشته از خودروی زرهی-امنیتی «بأس ۱» که دستاور جدید صنایع دفاعی این کشور و ساخته دست جوانان یمنی بود، رونمایی کرد.

قرار است در روز‌های آینده نیز شماری از تجهیزات و صنایع نظامی و دفاعی ساخته دست مهندسان یمنی رونمایی شود.

مرکز حقوق و توسعه انسانی العین در یمن که نهادی انسان‌دوستانه است در جدیدترین آمار‌ها از جنایات رژیم سعودی طی ۲۱۰۰ روز جنگ علیه مردم یمن اعلام کرد که مجموع شهدا و مجروحین از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۴۳۳۹۷ نفر بوده که از این تعداد ۱۷۰۴۲ نفر از جمله ۳۸۰۴ کودک و ۲۳۸۹ زن به شهادت رسیده و ۲۶۳۵۵ نفر از جمله ۴۱۸ کودک و ۲۸۰۱ زن مجروح شده‌اند.

این مرکز تعداد تاسیسات و زیر ساخت‌های تخریب شده طی این مدت را ۹۵۲۶ مورد و تعداد خانه‌هایی که ویران شده را ۵۰۰ هزار مورد عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار