یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد بحرین راهی برای سعودی‌ها برای تجارت با رژیم اشغالگر و تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی اعلام کرد رژیم آل سعود، بحرین را به‌عنوان راه ارتباط تجاری با رژیم اشغالگر قدس تلقی می‌کنند.

این روزنامه به نقل از یک منبع نوشته است «شرکت‌های سعودی درنظر دارند برای فعالیت‌های تجاری خود با صهیونیست‌ها از راه بحرین برنامه‌ریزی کنند.»

به گفته این منبع: «این مسئله بیانگر آن است که عربستان سعودی نگرش خود نسبت به اسرائیل را تغییر داده است.»

این منبع اعلام کرد هفته گذشته را در بحرین گذرانده و متوجه شده است که «چندین شرکت از سعودی‌ها برای تراکنش‌های تجاری خود با اسرائیل برنامه‌ریزی داشتند و تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری این رژیم دارند.»

جروزالم پست نوشت تاکنون واکنش و پاسخی ازسوی نمایندگان این شرکت‌ها دریافت نشده است.

بحرین به لحاظ اقتصادی به عربستان سعودی وابسته است و این باعث شده ارتباطی میان سعودی‌ها و صهیونیست‌ها برقرار شود.

رژیم اشغالگر در ماه‌های اخیر در تلاش برای برقرای ارتباط با کشور‌های مختلف و به‌طور خاص کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس بوده است. در ماه‌های گذشته «امارات، بحرین و سودان» به ترتیب سه کشوری بودند که این رژیم اعلام عادی‌سازی روابط با آن‌ها را داشته است.

گفته می‌شود این معامله سیاستی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، برای پوشاندن ضعف عملکردی و ناکامی در دیپلماسی خارجی خود و به‌منظور دستیابی به پیروزی‌های دیپلماتیک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سوم نوامبر اتخاذ کرده است.

بر اساس اظهارات کارشناسان، صهیونیست‌ها همواره به‌دنبال عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی بوده‌اند و روابط پنهانی گذشته سرآغازی برای روابط علنی فعلی بوده است، اما آنچه در این میان باید مورد توجه واقع شود این است که کشور‌هایی که درحال‌حاضر وارد فاز آشکارسازی روابط خود با اسرائیل شده‌اند، با نام کشور‌های میکروسکوپی شناخته شده و کاملا محتاج دولت‌های بزرگ هستند و از آنجا که حاکمیت آن‌ها مشروعیت مردمی ندارند و به‌دلیل نداشتن مولفه‌های قدرت، دچار ضعف سیاسی و ساختاری هستند، تلاش می‌کنند با انجام توافقات به این سبک و سیاق، جایگاه خود را در منطقه حفظ کنند و امنیت در معرض خطر خود را تضمین کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار