مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: به منظور تثبیت خاک در ۱۵۰ هکتار از سطح کانون های ریزگرد‌های شهرستان شهربابک، بذر منداب کشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا منگلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با ریزگرد‌ها و کشاورزی حفاظتی، اداره تولیدات گیاهی با همکاری کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی رباط و خاتون آباد، ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بذر منداب به منظور کاشت در اراضی کانون ریزگرد رباط و خاتون آباد در بین کشاورزان متقاضی توزیع کرده است که این مقدار بذر در سطح ۱۵۰ هکتار از باغات و اراضی زراعی کشت شد.

او افزود: کارشناسان پهنه مراکز خدمات جهادکشاورزی رباط و خاتون آباد با شناسایی و مکان یابی اراضی زراعی و باغی، اقدام به معرفی افراد متقاضی به مدیریت کرده و کشاورزان متقاضی نیز با ارائه مختصات جغرافیای اراضی و نتیجه آزمون خاک به اداره تولیدات گیاهی، نسبت به دریافت و کاشت بذر در اراضی مشخص شده اقدام کردند.

منگلی بیان کرد: بذور کشت شده پس از سبز شدن، مانع از فرسایش بادی خاک، کاهش ریز گرد‌ها و آلودگی هوا شده و در بهار سال آینده نیز با برگرداندن بقایای گیاهی به خاک، موجب حاصلخیزی، افزایش مواد آلی خاک و بهبود ph و EC خاک می‌شوند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار