معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان از آغاز عملیات پاکسازی و لایه روبی حوض ها و کانال‌های خروجی آب باغ شاهزاده ماهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه عملیات لایه روبی حوض‌ها و پاکسازی کانال‌های خروجی آب باغ شاهزاده ماهان در طول سال دو بار انجام می‌شود، گفت: این عملیات پس از پایان سیلاب‌ها و گل‌آلود‌کردن آب  از سوی کشاورزان انجام می‌گیرد. 

او با اشاره به اینکه عملیات لایه روبی حوض‌های باغ شاهزاده ماهان دارای مراحل مختلفی است، بیان کرد: در مرحله آخر لایه روبی، باز کردن مجاری فواره‌ها و آبگیری مجدد حوض‌ها انجام می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه لایه وبی و تمیز کردن حوض‌های باغ شاهزاده ماهان به مدت دو هفته به طول می‌انجامد، تاکید کرد: آب موجود در این باغ ثبت جهانی از قنات تیگران که خود از ارتفاعات جوپار سرچشمه می‌گیرد، تامین می‌شود.

او تصریح کرد: همچنین مرمت و ساماندهی پشت بام‌های عمارت شاه‌نشین، سردرب ورودی و عمارت زعیم‌باشی باغ شاهزاده ماهان آغاز شده است و در فاصله زمانی یک ماه به پایان می‌رسد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار