یک نماینده دموکرات از دونالد ترامپ به دلیل همدستی با معترضان در حمله به کنگره آمریکا شکایت کرده است.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد یک نماینده دموکرات آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور به  اتهام همدستی با معترضان در حمله اخیر به کنگره در واشنگتن دی.سی شکایت کرده است.  

«بنی تامپسون» نماینده دموکرات ایالت می‌سی‌سی‌پی، شکایتی علیه ترامپ تنظیم کرده و در آن رئیس جمهور پیشین آمریکا را متهم به تحریک افراد در حمله به شورش اخیر در کنگره آمریکا و همدستی با گروه‌های افراطی با هدف جلوگیری از تائید رسمی نتایج انتخابات آمریکا دانست.

به نوشته این خبرگزاری این اولین مورد شکایتیست که از سوی یکی از اعضای کنگره تنظیم شده و درحال حاضر مجازات و خسارت مورد نظری در این شکایت مشخص نشده است.

در این شکایت علاوه بر ترامپ از «رودی جولیانی» وکیل شخصی او، گروه «پرادبویز» و گروه‌های افراط‌‌گرای دیگر که در حمله به کنگره نقش داشتند، نیز نام برده شده است.

هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا، و به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ازسوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

پس از آن ترامپ با رأی اکثریت سنا و محکوم کردن او به «تحریک به شورش» برای دومین بار محاکمه شد. اما رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان پنجمین روز بررسی دومین استیضاحش و با رأی‌گیری سناتور‌های مجلس سنای این کشور، با ۵۷ رأی به مجرم بودن و ۴۳ رأی بی‌گناه بودن، از اتهامات وارده تبرئه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار