مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره ساخت دستگاه وکیوم با دانش بومی و راندمان بالاتر نسبت به نمونه‌های خارجی توضیح داد.

حامد بهرامی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر وکیوم در فرآیندهای صنعتی بیان کرد: این روش از جدیدترین تکنیک های نگهداری مواد غذایی است و از آن می توان برای کنسرو کردن، فریز کردن، خشک کردن و ... استفاده کرد.

او با اشاره به انواع مدل‌های وکیوم گفت: به صورت کلی انواع پمپ وکیوم به سه دسته اصلی پمپ وکیوم آب در گردش، پمپ وکیوم روغنی و پمپ وکیوم خشک تقسیم می‌شود که پمپ وکیوم آبی بیشتر در صنایع سنگین کاربرد دارد و از آب آن برای خنک کردن استفاده می‌شود. پمپ وکیوم روغنی در صنایع متوسط کاربرد دارد و از روغنش برای خنک کردن استفاده می‌کنند؛ وکیوم پمپ خشک هم در صنایع سبک کاربردی است و هوای ورودی در آن کار خنک کنندگی را بر عهده دارد.

 مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: در نگاه جزئی‌تر می‌توان به پمپ‌های مدل روتاری، تسمه‌ای، دیافراگمی، اجکتیو، یونی، پیستونی، اسکرول، پالت دار، دورانی غلطکی، دیفیوژن اشاره کرد.

بهرامی اظهار کرد: به طور کلی پمپ‌های وکیوم با عواملی مانند فشار، مدت کارکرد، تولید تلرانس کار با سیالات و مواد شیمیایی و کیفیت آن‌ها تفاوت دارد.

او با اشاره به اینکه امروزه خلاء و وکیوم جزء جدایی ناپذیر در زندگی بشر به حساب می‌آید، گفت:  بسیاری از صنایع خلاء و وکیوم را قلب عملیات تولیدی می‌نامند و با توجه به لزوم استفاده از دانش وکیوم در صنعت و کاربرد فوق العاده آن در صنایع مختلف و البته هزینه بالای برق مصرفی همچنین تعمیرات این نوع پمپ‌ها تصمیم گرفتیم محصولی را ارائه دهیم.

این مدیرعامل تاکید کرد: محصول ساخته شده دارای مزایای فراوانی مانند کاهش مصرف انرژی تا ۵ برابر و کاهش هزینه خرید اولیه در مقایسه با نمونه‌های مشابه است و قابلیت تولید ۵۰۰ لیتر وکیوم ۶۰ درجه در ثانیه و بیشتر از آن را داراست.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار