پارلمان ارمنستان قانون وضعیت جنگی در این کشور را لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، پارلمان ارمنستان روز چهارشنبه با ۱۱۸ رای موافق، یک رای مخالف و یک رای ممتنع قانون وضعیت جنگی در این کشور را لغو کرد. این قانون در ۲۷ سپتامبر در بحبوحه تشدید بحران قره باغ وضع شد.

طبق قوانین ارمنستان در صورت لغو نکردن قانون وضعیت جنگی، برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ۲۰ ژوئن، امکان پذیر نخواهد بود. اوایل این هفته آرارات میرزویان، رئیس مجلس ارمنستان، نمایندگان را به رای گیری برای لغو حکومت نظامی فراخواند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ارمنستان از اوایل ماه نوامبر شاهد چندین دور تظاهرات گسترده است. معترضین نیکول پاشینیان را به کناره گیری دعوت کردند. رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان پیش از این در اعتراض به برکناری معاونش، خواستار استعفای نیکول پاشینیان و کابینه دولت این کشور شده بود. به دنبال این درخواست موجی از اعتراضات مخالفان دولت در این کشور به راه افتاد.

پاشینیان در واکنش به این خبر اعلام کرد: ستاد مشترک نیرو‌های مسلح طرحی برای شکل‌گیری یک کودتای نظامی در ارمنستان دارد. او در تجمع هوادارانش گفت که اوضاع ارمنستان قابل کنترل است و افزایش نیافتن تنش و درگیری در این کشور را خواستار شد و تأکید کرد که ارتش تابع مردم و نخست‌وزیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار