وزیر اول و رهبر حزب دموکراتیک اتحادگرا در ایرلند شمالی استعفای خود را ارائه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «آرلن فاستر» وزیر اول و رهبر حزب دموکراتیک اتحادگرا در ایرلند شمالی، به دلیل اصرار اعضای حزبش بر برکناری وی، استعفا کرده است.

مدتیست اعضای حزب دموکراتیک متحدگرا (اتحاد با انگلیس) در ایرلند شمالی با آرلن فاستر اختلافاتی دارند و به تازگی شماری از اعضای این حزب نامه‌ای نوشته و استعفای او را خواستار شدند.

فاستر در بیانیه‌ای اعلام کرد از ۲۶ مه (۷ خرداد) رهبری این حزب و وزیر اول بودن ایرلند شمالی را کنار خواهد گذاشت. او در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ (آذر ۱۳۹۴) به رهبری این حزب در آمده و ماه پس از آن نیز وزیر اول ایرلند شمالی شد.

ایرلند شمالی تنها راه زمینی انگلیس با اتحادیه اروپاست، اما از چند ماه گذشته ناآرامی‌هایی در آن شکل گرفته است. خشونت‌ها در ایرلند از زمانی آغاز شده که انگلیس درخواست خروج از اتحادیه اروپا و به میان آوردن مرزی میان شمال و جنوب ایرلند را ارائه کرد. عدم وجود مرز میان این دو بخش مسئله کلیدی در صلح میان آن‌ها از سال ۱۹۹۸ برآورد شده است.

ماه گذشته «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به درگیری‌های ایرلند شمالی، گفت: «اتحادیه اروپا و انگلیس باید در مسیر حفظ صلح در ایرلند شمالی حرکت کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار