فرانسه جاسوسی آمریکا از مقامات اروپایی و احتمال دست داشتن دانمارک در آن را مسئله‌ای جدی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه امروز (دوشنبه) اعلام کرد جاسوسی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از مقامات اروپایی به کمک دانمارک در صورت اثبات مسئله‌ای بسیار جدی خواهد بود.

کلمان بون در گفتگو با شبکه تلویزیونی و رادیویی فرانس انفو گفت: این بسیار جدی است. باید بررسی شود که آیا شرکای دانمارکی ما در اتحادیه اروپا در همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا مرتکب چنین اشتباهی شده اند. پس از آن باید دید آیا آمریکا واقعا به شنود و جاسوسی از مقامات سیاسی پرداخته است.

این مقام فرانسوی اعلام کرد که عواقب ناشی از این همکاری با آمریکا گریبان دانمارک را خواهد گرفت.

بسیاری از رسانه‌های اروپایی طی گزارشی از جاسوسی آمریکا با کمک دستگاه اطلاعاتی دانمارک طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ علیه سیاستمداران ارشد در اروپا از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خبر دادند.

رادیو عمومی دانمارک (دی آر- DR) در این راستا اعلام کرد آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای- NSA) کابل‌های اینترنتی دانمارک را به منظور جاسوسی از سیاستمداران برجسته و مقامات بلندپایه در آلمان، سوئد، نروژ و فرانسه شنود کرده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا نیز همکاری تجسسی با واحد اطلاعات ارتش دانمارک (اف ای- FE) برای انجام این کار را افشا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
فرانسه (مکرون) انقدر ترسو و بدبخت هستند که درمقابل جاسوسی آمریکا با کمک دستگاه اطلاعاتی دانمارک هیچ حرکت و عکس العملی از خودش نشان نمیدهد. خاک بر سرت احمق نوچه ...
آخرین اخبار