منابع خبری از حمله سایبری به بزرگترین شرکت کشتی‌رانی آمریکایی و ارائه دهنده خدمات باری-تفریحی در ماساچوست آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی از حمله سایبری به بزرگترین شرکت کشتی‌رانی آمریکا در ایالت ماساچوست خبر داد.

بنابر اعلام این خبرگزاری اداره کشتی بخار ماساچوست، بزرگترین ارائه دهنده خدمات باری-تفریحی به جزایر ماساچوست است و اکنون مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته است.

این حمله جدیدترین حمله سایبری به زیرساخت آمریکا است و خدمات لجستیکی در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

این شرکت کشتی‌رانی در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله سایبری باعث ایجاد اختلال در کار آن‌ها شده است و از همین رو امکان تاخیر در ارائه خدمات وجود دارد. همچنین اداره کشتی بخار ماساچوست اعلام کرد یک تیم متخصص در زمینه فناوری اطلاعات درحال بررسی این حمله هستند.

ماه گذشته «Colonial Pipeline» بزرگترین شرکت خط لوله انتقال سوخت و محصولات پالایشی در بیانیه‌ای از هدف گرفته شدن به‌وسیله یک حمله سایبری خبر داد و گفت: شبکه خود را به شکل کامل تعطیل کرده است.

این شرکت در بیانیه خود گفته بود این حمله سبب شد به شکل موقت، تمامی عملیات‌های مرتبط با خطوط لوله و نیز برخی از سامانه‌های فناوری اطلاعات (IT) مرتبط با آن به حال تعلیق درآیند.

در آن زمان یک مقام ارشد حوزه سایبری مدعی شد حمله هکری علیه بزرگترین شرکت خط لوله انتقال سوخت و محصولات پالایشی آمریکا می‌تواند ازسوی هکر‌های روسیه اتفاق افتاده باشد.

همچنین هفته گذشته شرکت مایکروسافت مدعی شد هکر‌های روسی به بیش از ۱۵۰ سازمان آمریکایی حمله کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار