جاستین ترودو پس از کشف گور جمعی متعلق به کودکان، خواهان پذیرفتن مسئولیت آن از سوی کلیسای کاتولیک شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، در پی کشف گور جمعی متعلق به کودکان و در میان درخواست‌ها برای انجام تحقیقاتی در این خصوص، نخست وزیر کانادا به انتقاد از کلیسا پرداخت.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا همچنین از کلیسای کاتولیک خواست تا مسئولیت خود را در خصوص این مسأله بپذیرد.
پاپ فرانسیس، نخست وزیر کانادا امروز در اقامتگاه خود به طور جداگانه با دو کاردینال و نیز کانادایی‌هایی که مقیم در واتیکان هستند، دیدار کرد.

در حالی که واتیکان اعلام نکرد چه بحث‌های در این دیدار‌های خصوصی رخ داد؛ اما دیپلمات‌ها اعلام کردند بسیار عجیب به نظر می‌رسد که حوادث اخیر کانادا در این جلسات مطرح نشده باشد.

نخست وزیر کانادا در یک نشست خبری گفت: من به عنوان یک کاتولیک، از موضعی که کلیسای کاتولیک در حال حاضر و طی چند سال گذشته گرفته است، بسیار ناامید شده ام. او همچنین گفت: بسیاری می‌پرسند چرا کلیسای کاتولیک در این زمینه ساکت است.

کشف بقایای کودکان در مدرسه شبانه‌روزی کاملوپس در بریتیش کلمبیا که در سال ۱۹۷۸ بسته شد، بار دیگر زخمی‌های قدیمی را باز کرده و خشم مردم کانادا را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: بومیان کانادا خواستار کشف گور‌های جمعی دیگر شدند

مدارس شبانه روزی در کانادا اجباری بودند و توسط دولت و مقامات مذهبی در طول قرن نوزدهم و بیستم با هدف ادغام اجباری جوانان بومی اداره می‌شدند. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد، پیش از این به دلیل نقش کلیسا در استعمار آمریکایی‌ها عذرخواهی کرده بود، اما بیشتر این عذرخواهی‌ها را به هنگام سفر به کشور‌ها به انجام رسانده بود. این در حالی است که فعلا او برنامه‌ای برای سفر به کانادا ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار