توهمات پایان ناپذیر بایدن/ پکن و مسکو بدنبال تضعیف همبستگی ما در اقیانوس اطلس هستند

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه انگیزه‌ای برای تقابل با روسیه ندارد، گفت: پکن و مسکو در تلاش هستند تا همبستگی اعضای ناتو را تضعیف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از برگزاری نشست سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به سخنرانی پرداخت و در نشست خبری خود بار دیگر ادعا‌هایی را علیه چین و روسیه مطرح کرد و گفت: پکن و مسکو در تلاش هستند تا همبستگی ما در اقیانوس اطلس را تضعیف کنند، اما اتحاد ما بر پایه‌های محکمی بنا شده است.

وی با اشاره به دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: دیدار سازنده‌ای با وی داشتم و اطمینان دارم که می‌توانیم با ترکیه به پیشرفت واقعی برسیم.

بایدن افزود: ما در نشست ناتو، درباره تهدیدات سایبری از سوی روسیه به بحث پرداختم.

رئیس جمهور آمریکا ضمن تاکید بر این موضوع که تعهد این کشور به بند پنجم معاهده ناتو، تزلزل‌ناپذیر و بسیار محکم است، ادامه داد: چین از جمله کشور‌هایی است که چالش‌های سیستماتیک طولانی‌مدت برای ما دارد و از این رو دستورکار برنامه ۲۰۳۰ ناتو باید نیاز‌های این اتحاد در آینده را تامین کند.

بایدن در ادامه به دیدار آتی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اشاره کرد و گفت: موضوعی را که قرار است آن را با پوتین مطرح کنم، با متحدان آمریکا در ناتو مطرح کرده ام.

وی افزود: ما بدنبال تقابل با روسیه نیستیم، اما اگر روس‌ها فعالیت‌های مخرب را ادامه دهند، آمریکا نیز آماده پاسخگویی است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: رهبران ناتو برای نخستین بار سیاست دفاع سایبری را به تصویب رساندند و از این جهت اگر پوتین قصد نداشته باشد تا در زمینه امنیت سایبری همکاری کند، ما به شیوه مناسب پاسخ وی را می‌دهیم.

رئیس جمهور آمریکا در این نشست خبری به خروج نظامیان کشورش از افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات ضد تروریستی در افغانستان تا زمانی که از این موضوع مطمئن شویم، که تروریست‌ها باردیگر به این کشور برنمی‌گردند، ادامه خواهد می‌یابد.

سران ناتو در پایان نشست خود در بروکسل بلژیک بیانیه‌ای را صادر کردند که در بخش‌های مختلف آن به تهدیدات روسیه و چین اشاره شده بود و اقدامات خصمانه روسیه را تهدیدی برای امنیت کشور‌های ناتو دانستند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز در سخنانی اعلام کرد چین به زودی بزرگترین اقتصاد در جهان خواهد شد و همین مسأله لزوم وجود هم پیمانانی برای آمریکا را نشان می‌دهد.

سران ۳۰ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو همچنین، با صدور بیانیه‌ای از مذاکرات کنونی وین در جهت احیای برجام پشتیبانی کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
آمریکا تا جنگ جهانی را نندازه ولکن نیست
آخرین اخبار