منابع عراقی اعلام کردند شورای عالی قضایی این کشور حکم اعدام ۹ عنصر تروریستی که در جنایت اسپایکر دخیل بودند را صادر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از العالم، شورای عالی قضایی عراق حکم اعدام ۹ عنصر تروریستی را که در سال ۲۰۱۴ در جنایت اسپایکر دست داشتند و به عناصر گروهک تروریستی داعش کمک کردند را امروز صادر کرد.

سخنگوی شواری عالی قضایی عراق در این خصوص گفت: «محکومین به مشارکت خود در اجرای جنایت اسپایکر و کشتن تعدادی از بی‌گناهان در تابستان ۲۰۱۴ زیر پرچم داعش اعتراف کردند، دادگاه نیز مدارک کافی را برای جرم‌انگاری محکومین مطابق مقررات ماده ۴ قانون ضد تروریسم شماره ۱۳ سال ۲۰۰۵ پیدا و ضمیمه این اعترافات کرد. سپس حکم اعدام صادر شد.»

پیش‌تر در سالروز جنایت هولناک اسپایکر «شیخ اکرم الکعبی»، دبیرکل جنبش النجباء عراق اعلام کرد کشتار اسپایکر پس از نشست شیطانی نمایندگان داعش، نمایندگان حزب بعث، شماری از نمایندگان و وزرا و شماری از رهبران معروف سیاسی عراق با تأیید و حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عرب خلیج فارس برای نابودی عراق روی داد.

جنایت اسپایکر فاجعه‌ای بود که در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ روی داد و در آن بیش از یک هزار و ۹۰۰ دانشجوی غیرنظامی، غیرمسلح و شیعه زیر ۲۲ سال توسط گروه تروریستی داعش قتل عام یا زنده به گور شدند.

تروریست‌های داعش شماری از اجساد کشته شدگان این واقعه را در گور‌های دسته جمعی دفن کردند یا اجسادشان را به رودخانه دجله ریختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار