مدیرکل ورزش کرمان گفت: با افتتاح سالن‌های ورزشی شهید باهنر و محمد آباد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر به سرانه ورزشی سرپوشیده زرند افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در شورای اداری زرند که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان و اعضای شورای اداری این شهرستان برگزار شد، با تبریک هفته قوه قضاییه به همه دست اندرکاران دستگاه قضا، به بازدید خود از مجموعه استادیوم شهید عرب نژاد در سفر به زرند اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها سال‌ها شروع شده است و ما از همان بدو ورود به واسطه ارتباطی که با اعضای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور داشتیم، از مدیرعامل شرکت برای سفر به کرمان و شهرستان زرند دعوت کردیم.

او افزود: مدیرعامل شرکت با حضور در استان کرمان و شهرستان زرند، پروژه را دیدند و پیمانکار جدید انتخاب شد که با بستن قرادادی بیش از ۴ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه اختصاص یافت.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: به زودی با اتمام فعالیت‌های عمرانی پروژه، شاهد بهره برداری از این محموعه باشیم.

او تصریح کرد: هزینه کرد این مجموعه به احتساب قیمت روز، هم اکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد و می‌تواند ۲۰ هزار متر به سرانه ورزشی شهرستان زرند در بحث توسعه زیر ساخت‌ها اضافه کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه با اعتباراتی که سال۱۴۰۰ به مجموعه شهرستان زرند اختصاص داده شده، به زودی شاهد بهره برداری از سالن‌های ورزشی شهید باهنر و محمد آباد خواهیم بود، گفت: این مجموعه‌های ورزشی، پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارند که امیدواریم به زودی با تکمیل آن‌ها بتوانیم شاهد بهره برداریشان باشیم.

پاریزی افزود: هرکدام از این پروژه‌ها به قیمت روز ۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارند که با افتتاح آن ها، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر به سرانه ورزشی سرپوشیده شهرستان زرند اضافه می‌شود.

او با بیان اینکه این مجموعه‌ها مکان مناسبی برای استفاده جامعه ورزش به خصوص بانوان هستند، تصریح کرد: توجه به ورزش بانوان در دستورکار مجموعه ورزش استان است و ۵۰ درصد جامعه هدف ورزش استان، بحث بانوانند که امیدواریم هم با توسعه زیر ساخت‌های اختصاصی این حوزه و هم باحمایت‌هایی که در مجموعه ورزش از بانوان خواهیم داشت، بتوانیم نیاز‌های ورزش این حوزه را محقق کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان بیان کرد: در بحث خانه جوان نیز بالغ بر ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ۲۷ صدم درصد، طی امسال به پروژه‌های ورزشی و پروژه خانه جوان شهرستان زرند تعلق گرفته است.

پاریزی گفت: این پروژه می‌تواند کمک دهنده و ظرفیت مناسبی برای حوزه سمن‌های جوانان شهرستان که بسیار در فعالیت‌های استانی فعالانه کار می‌کنند، باشد.

او افزود: بیش از ۱۰ سمن در شهرستان زرند وجود دارد که درحوزه‌های مختلف فعالیت دارند و امیداریم با ساخت و افتتاح این مجموعه، بتوانیم شاهد زیرساخت مناسب برای توسعه فعالیت‌های همه جانبه در این بخش باشیم.

پاریزی با بیان اینکه ۳ طرح ملی طی پارسال به میزبانی استان کرمان برگزار شده است، گفت: یکی از این طرح ها، طرح شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی است که دبیرخانه این شبکه در کرمان به عنوان پایلوت کار، وجود دارد و به آسیب‌های مناطق حاشیه نشین شهر‌ها به صورت اختصاصی توجه دارد و مسائل و مشکلات را بررسی می‌کند و این ظرفیت می‌تواند در شهرستان زرند هم، ساماندهی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به وجود دغدغه‌ها و مشکلات در زمینه تعدد پرنده‌های قضایی درمجموعه دادگستری اشاره کرد و گفت: ظرفیت مجموعه ورزش و همچنین سمن‌های جوانان اگر درست مسیرگذاری و قید گذاری شود، قطعاً می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

پاریزی سامانه ملی امید زندگی را یکی دیگر از طرح‌های ملی برگزار شده در استان کرمان عنوان کرد و افزود: این سامانه، یک سامانه مشاوره‌ای است که تامین کننده نیاز‌های جوانان و نوجوانان است که به صورت یک اپلیکیشن در تمام لحظات پاسخگوی نیاز‌های مشاوره‌ای است.

او تصریح کرد: این سامانه می‌تواند بسیاری از آسیب‌هایی که به دلیل هیجانات لحظه‌ای در جوانان ایجاد می‌شود، را کاهش می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از ۲۱ مجموعه مدیریتی و دستگاه‌هایی که در ستاد‌های ساماندهی عضو هستند، خواست: با اشراف به دستورالعمل‌های این حوزه، در جلسات حضور یابند و از ظرفیت‌های ایجاد شده به خوبی بهره ببرند.

او کنگره علمی مشارکت‌های اجتماعی را سومین طرح ملی اجرا شده به میزبانی استان کرمان طی سال گذشته برشمرد و بیان کرد: این طرح در اسفندماه با دعوت از اساتید برجسته کشوری به میزبانی کرمان برگزار شد و توانست تاثیر گذار باشد.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش از مشارکتی که در سراسر استان کرمان برای داشتن انتخاباتی پرشور بوجود آمد، قدردانی کرد و گفت: جا دارد از جامعه ورزش و جوانان با تاثیری که بر این امر مهم داشتند، تشکر کنم.

او افزود: طبق آمار رسمی، ۳۰ درصد از جوانان استان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و۱۰۰ هزار نفر در گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار می‌گیرند که مستقیما با مجموعه ورزش و جوانان ارتباط دارند و در بخش‌های مختلف توانستند تاثیر گذار و نقش آفرین باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز کرمان میزبان برگزاری دوره دانش افزایی آنلاین ویژه مدیران وشاغلان در مراکز مشاوره از سراسر کشور بود که این دوره می‌تواند برای تمامی کسانی که در این مراکز کار می‌کنند و دستگاه‌هایی که به نوعی متولی هستند، با دادن مشاوره درست در زمان و گروه سنی‌های مختلف، شاهد کم کردن آسیب‌های اجتماعی و در نهایت کاهش پرونده‌های قضایی باشد.

پاریزی به وضعیت ورزش و جوانان زرند اشاره کرد و افزود: امروز جایگاه شهرستان زرند در مجموعه ارزیابی‌ها در بخش‌ها و مجموعه‌های مختلف جایگاه بسیار مناسبی است که از روسای اداره ورزش و جوانان و مجموعه هیئت‌های ورزشی و سمن‌های جوانان این شهرستان قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار