سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد گروه تروریستی داعش در حمله به دکل‌های برق در این کشور دست دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در مصاحبه با شبکه العربیه درباره قطعی‌های برق در این کشور سخن گفت.

او گفت: همه شواهد حاکی از دست داشتن گروه داعش در هدف قرار دادن دکل‌های برق در عراق است و هدف این گروه، ایجاد نارضایتی، هرج و مرج و سردرگمی بین نیرو‌های مسلح و شهروندان است.

الخفاجی افزود: در بیشتر مناطقی که شاهد این قبیل حملات بوده، عملیات گسترده علیه داعش اجرا شده است. این حملات بیشتر در جنوب غرب کرکوک، نینوا، الانبار و شمال صلاح الدین و مناطق نزدیک به شمال شرق دیاله رخ داده است که در همه این مناطق، گروه تروریستی داعش فعالیت دارد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که بیش از ۴۵ دکل برق هدف قرار گرفت که بیشتر آن‌ها تاکنون تعمیر شده است. همه دکل‌های برقی که هدف حمله قرار گرفت، تعمیر و راه اندازی خواهد شد. نیرو‌های مسلح، طرحی برای حفاظت از این دکل‌ها دارند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در پی حملات چند روز گذشته به خطوط انتقال برق در عراق که باعث قطع گسترده برق شد، نیرو‌های ارتش این کشور را مامور حفاظت از خطوط انتقال برق کرد.

گفتنی است به تازگی تروریست‌ها اقدام به منفجر کردن دکل‌های برق در برخی استان‌های عراق کرده اند که هدف این اقدامات وارد کردن خسارت به خطوط انتقال انرژی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
لعنت بر دشمنان اسلام
آخرین اخبار