در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (یکشنبه ۲۰ تیر ماه) شاخص کل بورس با رشد ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی روی پله یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «کگل» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ولکار»، «شستا» و «ومدیر» سه نماد پر تراکنش بودند.

رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص کل

شاخص هم وزن نیز با رشد ۵ هزار ۱۱۹ واحدی روی پله ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان رسید.

رشد ۵۸ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۱۹۱ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، فملی و کگل به ترتیب با ۲۰۷۰.۶۱، ۱۱۱۰.۵۲، ۸۵۸.۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد شستا، وسهمدا و وسرضوی با ۸۲۴.۳۱، ۹۸.۲۷، ۸۸.۳۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های مارون، کگهر و ذوب به ترتیب با ۱۱۰.۷۸، ۲۴.۷۶ و ۱۶.۶۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد زاگرس، غصینو و دماوند با ۲۲.۶، ۲۰.۱۶، ۸.۱۸ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۱۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه فلزات اساسی، بانک‌ها و شیمیایی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های فاسمین، دانا و سیتا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های سنیر، سفار غاذر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های گوهران، مارون و غگلستا، بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های میهن، شتوکا و غصینو بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کاما، سفارس و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، سنیر و غدام در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

همچنین نماد‌های لطیف، وسپهر و اعتماد بیشترین تقاضای خرید و بیشترین عرضه برای فروش را سیناد، کمان و ثالوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خودرو، خساپا و وتجارت بیشترین حجم معامله و نماد‌های شستا، کچاد ۲ و کمند بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌های کرمان، بکهنوج و ذوب بیشترین حجم معامله و اراد ۲۱۴، اراد ۶۴۴ و اراد ۷۰۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
1205
۲۱:۵۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام بیشترین ضربه تاریخ رو با این صندوق به مردم زدن ولی نمیدونم چرا همه سکوت کردن مگه میشه بعد از گذشت یک سال هنوزم یک و نیم میلیون تو ضرر باشه ؟ شما را بخدا درباره زیان سهامداران پالایش به مردم کمک کنید
آخرین اخبار