سود خالص شرکت ملی صنایع مس ایران در سال مالی ۹۹ به رقم ۴۲ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان رسید که نشان از رشد ۸۸ درصدی سود نسبت به سال مالی قبل دارد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده شرکت ملی صنایع مس ایران، با نماد فملی در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۰ منتشر شد.


بیشتر بخوانید


طبق بررسی‌های انجام شده از صورت‌های مالی شرکت ملی صنایع مس ایران، درآمد عملیاتی این شرکت از ۲۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان در سال مالی ۹۸، به ۴۲ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان در سال مالی ۹۹ رسیده که نشان از رشد ۸۸ درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت دارد.

رشد درآمد‌های عملیاتی در حالی محقق شده است که سود خالص شرکت در سال مالی ۹۹ به رقم ۲۶ هزار و ۴۵ میلیارد تومان رسید که نشان از رشد ۱۱۸ درصدی سود نسبت به سال مالی قبل دارد، این بدین معنی است که شرکت ملی صنایع مس ایران، در سال مالی ۹۹ به ازای هر سهم ۱۳۰ تومان سود برای سهامداران به ارمغان آورده است.

همچنین لازم به ذکر است که سود هر سهم در سال مالی ۹۸، ۵۹ تومان به ازای هر سهم بوده است.

 
بررسی جزئیات درآمد‌های عملیاتی و بهای تمام شده شرکت فملی نشان می‌دهد، فروش محصولات و خدمات شرکت داخلی و صادراتی بوده که از طریق، فروش صادراتی ۱۲ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان و فروش داخلی ۱۶ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان سود ناخالص عاید فملی شده است.
 
 
همچنین بررسی روند فروش شرکت و برآورد مبلغ فروش برای دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ نشان از رسیدن میزان فروش به ۵۴ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان دارد. در صورت تحقق این پیش بینی، شرکت در پایان سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۳ درصد رشد در مبلغ فروش را خواهد داشت.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سینا
۱۲:۱۲ ۲۰ تير ۱۴۰۰
تو متن نوشتید ۸۸ درصد سود خالص در صورتی که این عدد برای درآمد عملیاتیه و سود خالص ۱۱۸ درصد سود داشته.
آخرین اخبار