دولت اردن به برخی خانواده‌های فلسطینی اسناد جدیدی داد که ثابت کننده حقانیت آن‌ها درباره منازلشان در محله شیخ جراح در قدس اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الخلیج الجدید، دولت اردن با ارائه اسنادی به برخی خانواده‌های فلسطینی محله شیخ جراح، آن‌ها را در احقاق حق خودشان یاری می‌کند.

اسناد جدید نشان می‌دهد که مقامات اردن سال ۱۹۶۷ روند انتقال املاک و ساختمان‌ها به فلسطینیان را آغاز کردند.

به گفته منبع آگاه، این اسناد نشان دهنده اتخاذ اقداماتی عملی برای ارائه اسناد املاک به نام ساکنان است و در صورتی که جنگ ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی و اشغالگری شهر قدس انجام نمی‌شد، مسیر قانونی مالکیت این منازل در آستانه پایان یافتن بود.

اسناد جدید حاکی از آن است که مارس ۱۹۶۷ یعنی سه ماه پیش از وقوع جنگ، ساکنان محله شیخ جراح نامه‌ای دریافت کردند که در انتظار کارشناس برای تعیین متراژ منازلشان با هدف ارائه اسناد باشند. یک ماه بعد، کارمند ثبت اسناد و املاک اردن در نامه‌ای به مدیر اداره اراضی در تشکیلات خودگردان نوشت روند تعیین متراژ املاک انجام شد و اکنون باید برای حفظ حقوق وزارت اسکان و دارایی‌ها که وظیفه پرداختن به دارایی‌های آوارگان را برعهده دارد، این املاک ثبت شود.

اسناد اردن با دیدگاه مسئول سابق و بلندپایه دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی که در کرانه باختری اشغالگری فعالیت می‌کرد، حمایت می‌شود و بر اساس اسناد اردن، می‌توان نتیجه گرفت که تخلیه فلسطینیان از منازلشان اقدامی غیر قانونی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار