مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند تا بازداشت شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین را تمدید کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از میدل ایست مانیتور، دادستانی رژیم صهیونیستی دیروز طرح تمدید شش ماهه حبس انفرادی شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین را ارائه کرد.

خالد زبرکا، وکیل صلاح، به رسانه‌های محلی گفت که این درخواست "از طرف مقامات زندان به دادگاه منطقه «بیرشبا» ارائه شده است و افزود که جلسه دادگاه برای امروز معین شده است.

رائد صلاح چندین مرتبه به زندان‌های رژیم صهیونیستی افتاده است؛ یکبار در سال ۱۹۸۱ و دیگری در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰. او یک سال بعد در انگلستان نیز بازداشت شده بود و از سال ۲۰۱۷ تاکنون در زندان به سر می‌برد. صلاح در اوت ۲۰۱۷ به دلیل انتقاد از نصب فلزیاب‌ها در محوطه مسجد الاقصی توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

وی از سوی دادگاه رژیم صهیونیستی به ۲۸ ماه زندان محکوم شد. وی قبل از انتقال به حبس خانگی، ۱۱ ماه را در زندان گذراند که نیمی از این مدت در سلول انفرادی سپری شد.

کمیته عالی پیگیری اوضاع عرب‌ها در سرزمین هاب اشغالی از مقامات زندان خواسته است سوء استفاده از شیخ صلاح را متوقف کنند. در بیانیه این کمیته آمده است: حبس انفرادی صلاح یک انتقام سیاسی است که در حکم وی تصریح نشده است. وی افزود: صلاح از ماه دسامبر در سلول انفرادی به سر می‌برد.

این کمیته همچنین هشدار داد که حبس انفرادی صلاح می‌تواند پیامد‌های منفی برای سلامتی او داشته باشد و مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول وخامت وضعیت سلامتی او دانست.

کمیته آزادی سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز اعلام کرد که قصد دارد اقداماتی را علیه فعالیت زندان‌های رژیم صهیونیستی انجام دهد؛ اتمام حبس انفرادی صلاح و پایان دادن به سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه وی بخشی از این اقدامات خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار