راه اندازی اجلاسی مجازی برای دموکراسی با حضور رهبران جهان؛رویای جدید بایدن

کاخ سفید از تصمیم جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر راه اندازی اجلاسی مجازی برای دموکراسی رهبران جهان در ماه دسامبر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا با راه اندازی اجلاسی مجازی برای دموکراسی رهبران جهان را در ماه دسامبر دور هم جمع کند و ظرف یک سال، دومین اجلاس حضوری در این خصوص برگزار می‌شود.

براساس بیانیه کاخ سفید، بایدن تصمیم دارد تا سران کشور‌ها و چهره‌های شاخص در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه، جامعه مدنی، و بخش خصوصی از گروه‌های مختلف دموکراسی‌های جهان را گرد هم آورد.

گفته می‌شود اجلاس مدنظر بایدن قرار است در روز‌های ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۸ و۱۹ دی ماه) با موضوعات مختلفی همچون؛ دفاع در برابر اقتدارگرایی، مبارزه با فساد و ارتقای احترام به حقوق بشر برگزار شود.

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود آورده است: این اجلاس در حقیقت فرصتی برای رهبران جهان برای شنیدن نقطه نظرات یکدیگر و به اشتراک گذاشتن موفقیت‌ها، پیشرفت همکاری بین‌المللی و صحبت‌های صادقانه درباره چالش‌های فراروی دموکراسی است.

این نهاد آمریکایی به عملکرد دولت بایدن نیز اشاره‌ای داشت و نوشت: رئیس جمهور در شش ماه نخست از آغاز فعالیت خود، دموکراسی را در داخل کشور تقویت و ۷۰ درصد از مردم را واکسینه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بایدن ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار