معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: جهاددانشگاهی تنها نهادی است که برخی از پایان نامه‌های برگزیده دانشجویی را به کتاب تبدیل می‌کند.

عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی باعث دور کردن فضای چهره به چهره و حضوری افراد شده، به همین علت دانشجویان ترجیح می‌دهند در مناظرات حضوری شرکت کنند تا بتوانند فضای گفتمانی را به وجود آورند.

او افزود: مباحث مورد علاقه دانشجویان در برنامه‌های جهاددانشگاهی مطرح است. یکی از مطالعات ما در حوزه کتاب نشان می‌دهد که دانشجویان به کتاب خوانی علاقه‌مند هستند و از آن جایی که سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در زمینه تبلیغ و ترجیح کتاب فعالیت می‌کند؛ بنابراین بعد از برگزیده شدن کتاب‌های سال دانشجویی به چاپ آن‌ها اقدام می‌کند و از دانشجویان نوتالیف به اینصورت حمایت می‌کند.

علیزاده تصریح کرد: معمولا وجه فوق بعد اقتصادی ندارد، یعنی اولین چاپ کتاب دانشجو بازار ندارد و عمدتا تنها نهاد حمایت کننده در این زمینه جهاددانشگاهی است که برخی از پایان نامه‌های برگزیده دانشجویی را به کتاب تبدیل می‌کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: خیلی از افراد شرکت کننده در برنامه‌های جهاددانشگاهی بعد‌ها به عنوان داور و تیم سیاست گذاری ما شناخته می‌شوند که این موضوع باعث شده تا ما حین برگزاری برنامه‌ها به همکاری با تیم جامعه هدف بپردازیم و آن‌ها را جذب سیستم خود کنیم.

علیزاده گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌های دانشجویی هم اکنون مجازی پخش می‌شوند؛ بنابراین به تولید محتوای مجازی در تمامی حوزه‌ها مختلف و متناسب با رویداد‌ها پرداخته ایم که متناسب با رویکرد مورد نظر باقی بماند.

او ادامه داد: مطالعات جهاددانشگاهی نشان می‌دهد که نسل جدید دانشجو یعنی متولدین دهه ۸۰ دانشجویان متفاوتی نسبت به دانشجویان قدیمی هستند؛ چرا که آن‌ها آشنایی کافی با رساله و فضای مجازی دارند و به آن‌ها علاقه‌مند هستند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: در جهاددانشگاهی همواره این موضوع را مورد توجه قرار داده ایم که باید بخشی از برنامه هایمان متناسب با دهه‌های ۷۰ و ۸۰ باشد، یعنی باید از ابزار‌های گوناگونی استفاده کنیم تا نسل جدید دانشجو با آن ارتباط مناسبی برقرار کنند، به همین علت برنامه‌های خود را با رویکرد دانشجویان در ۴ حوزه مهارتی، هنری، گفت و گویی و اجتماعی تقسیم کرده ایم.

علیزاده اظهار کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی کشور در حوزه گردشگری صرفا گردشگری نیست، یعنی دانشجویان شرکت کننده در این حوزه بیشتر برنامه‌ها را با نگاه گردشگری و پیشرفت صنعتی در حوزه فناوری مشاهد می‌کنند.

او اضافه کرد: دانشجویان با انجام این کار می‌توانند با آینده اشتغال خود آشنا شوند و به نوعی برای شغل آینده خود تصمیم گیری کنند. یکی از فعالیت‌هایی را که در سازمان دانشجویان شروع کرده ایم بحث بازی هاست که مرکز بازی را در جهاد راه اندازی کرده ایم تا دانشجویان بتوانند متناسب با استعداد و خلاقیت خود بازی سازی کنند و ما هم به تجاری سازیشان بپردازیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: مطابق آمار مرکز بازی ها، ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر روزانه از طریق موبایل و وسایل دیگر به بازی می‌پردازند که این موضوع نشان دهنده این است که اگر بازی هدفمند و با طراحی مناسب باشد، می‌تواند نقش مهمی را در آموزش فرهنگی داشته باشد، در واقع برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی عمدتا مهارت محور هستند که شامل کتابخوانی، فیلم دیدن، استفاده از هنر و ... می‌شوند که در زمان برگزاری مخاطبان خاص خود را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
با دانشجوهای دیگه کاری ندارم. اما ذره ای راضی نیستم که حاصل زحمت ها و پول هایی که من خرج کرده ام ، امتیازش به اسم استادهای مفتخور نوشته بشه. امیدوارم هر استادی که وظیفه ی تدریسش رو به درستی انجام نداد و به زور منو مجبور کرد مقاله بنویسم تا به اسم خودش چاپ بشه، امیدوارم همه شون به بیماری های لاعلاج مبتلا بشن و لحظه ای در زندگی آسایش نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
باجگیری های قبلی استادها از دانشجوها با مقاله های اجباری و بی ارتباط با درس کافی نبود. حالا دانشجوها کتاب هم بنویسند تا به اسم استادها چاپ بشه و امتیازش برای استادها باشه.
آخرین اخبار