مسکو: سوریه ۲۲ فروند موشک تل آویو را سرنگون کرد

بنا بر اعلام ارتش روسیه، دفاع هوایی سوریه، ۲۲ فروند از ۲۴ فروند موشکی را که جنگنده‌های صهیونیست در حمله اخیر پرتاب کرده بودند، سرنگون کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، ارتش روسیه جمعه اعلام کرد نیرو‌های دفاع هوایی سوریه، ۲۲ فروند موشکی را که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در زمان حمله هوایی به اهدافی در سوریه شلیک کرده بودند، سرنگون کردند.

دریادار والدیم کولیت، رئیس مرکز آشتی نظامی روسیه در سوریه گفت: شش فروند جت جنگی اسرائیلی پنجشنبه شب تأسیساتی را در استان‌های دمشق و حمص از حریم هوایی لبنان هدف قرار دادند.

کولیت گفت: واحد‌های دفاع هوایی سوریه، ۲۲ فروند از ۲۴ فروند موشکی را که هواپیما‌های جنگی اسرائیلی پرتاب کرده بودند، با استفاده از سامانه‌های دفاع هوایی پانتسیر اس و بوک-ام ۲ که روسیه عرضه کرده است، سرنگون کردند.

رژیم صهیونیستی که به ندرت درباره عملیات نظامی خود در سوریه اظهار نظر می‌کند هنوز واکنشی نشان نداده است.

کولیت پس از آن این سخنان را بیان کرد که سانا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد واحد‌های دفاع هوایی سوریه به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق و استان حمص در مرکز این کشور پاسخ دادند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، این حملات تلفاتی نداشت، اما یک گروه ناظر جنگ مستقر در انگلیس روز جمعه اعلام کرد هشت غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه صد‌ها مورد حمله هوایی در داخل خاک این کشور انجام داده است. تل آویو مدعی است محموله‌های تسلیحاتی که تصور می‌شود برای حزب الله لبنان ارسال می‌شود، هدف قرار می‌دهد.

روسیه که از سال ۲۰۱۵ و در پی آغاز جنگ داخلی سوریه وارد عملیات نظامی در این کشور شد، به دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای کنترل دوباره بیشتر مناطق این کشور یاری می‌دهد و به پیشرفته سازی زرادخانه نظامی سوریه و آموزش پرسنل آن نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار