کانادا ۲۰ هزار پناهجوی افغان را اسکان می‌دهد

وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که در صورت درخواست آمریکا و متحدانش، این کشور در‌ها را برای اسکان پناهندگان افغان باز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، کانادا در اطلاعیه‌ای از آمادگی خود برای پذیرش پناهندگان افغان منوط به درخواست آمریکا خبر داد.

مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا گفت: کانادا از همه شهروندان افغان که در ماموریت‌های ناتو و متفقین در این کشور جنگ زده کمک کرده اند، استقبال می‌کند. مندیچینو در توئیتر اعلام کرد: "ما قبلاً از گذرنامه و آزمایش کووید چشم پوشی کرده ایم. "

کانادا دو هواپیمای بزرگ C-۱۷ را برای تخلیه شهروندان افغان که در طول سال‌ها به ماموریت‌های خود علیه طالبان کمک کرده بودند، مستقر کرده است. دو پرواز روز پنجشنبه در اتاوا انجام شد که تعدادزیادی از مهاجران افغان را حمل می‌کرد.

مندیچینو در توئیتر نوشت: علاوه بر این، دولت با پذیرش حدود ۲۰ هزار پناهجو "با تمرکز بر زنان، دختران، و اقلیت‌ها" موافقت کرد. این در حالی است که نخست وزیر کانادا، در جلسه مطبوعاتی روز پنجشنبه، از پاسخ به این سوال که آیا طالبان را به رسمیت می‌شناسد، خودداری کرده بود.

کانادا در سال ۲۰۰۱ به عنوان بخشی از مأموریت ناتو، نیرو‌های خود را در افغانستان مستقر و در سال ۲۰۱۱ و پس از مرگ اسامه بن لادن، نیرو‌های خود را از این کشور جنگ زده خارج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار