سخنگوی ریاست جمهوری مصر با انتشار تصاویری از نشست مشترک رئیس‌جمهور این کشور با امیر قطر در حاشیه اجلاس بغداد خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بسام راضی»، سخنگوی ریاست جمهوری مصر با منتشر کردن تصاویری از نشست مشترک «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور این کشور و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر بعد از ۴ سال اختلاف و تنش خبر داد.

راضی در این خصوص گفت: رئیس‌جمهور بر تمایل مصر به همکاری یکپارچه و ثمربخش به منظور ساخت، توسعه و حمایت از همبستگی اعراب تاکید کرد.

او در ادامه افزود: امیر قطر نیز ضمن قدردانی از تحولات مثبتی که در روابط مصر و قطر اتفاق افتاده و استقبال از تبادل سفرا و از سرگیری همکاری بین دو کشور که بر اساس درخواست قطر بوده و منجر به تقویت گفتگو‌ها با مصر شده است، تاکید کرد.

تمیم بن حمد آل ثانی در این دیدار اضافه کرد: در مورد راه‌های تقویت روابط دوجانبه که برای خدمت به خواسته‌های دو کشور است باید توافقات بیشتری انجام گیرد چرا که مصر تحت رهبری رئیس جمهور (السیسی) نقش استراتژیک و محوری را در جهت ایجاد امنیت، ثبات و توسعه در منطقه ایفا کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در پایان گفت: در این دیدار بر اهمیت مشورت و تقویت روابط دو جانبه برای پیشبرد اهداف دو کشور هم تاکید شد.

مصر در نیمه سال ۲۰۱۷ در همراهی با عربستان و امارات، روابط خود را با قطر قطع کرد تا این عضو شورای همکاری خلیج فارس در یک محاصره کامل اقلیمی و سیاسی قرار بگیرد، اما پس از شکست سیاست تحریم و محاصره سعودی ها، در ۵ ژانویه ۲۰۲۱ در شهر العلای عربستان، دو کشور در خصوص  از سرگیری روابط توافق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار