دوازدهمین کنگره باغبانی ایران در رفسنجان کلید خورد

دوازدهمین کنگره باغبانی ایران به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در تالار خیام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دوازدهمین کنگره باغبانی ایران به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در تالار خیام این دانشگاه برگزار شد.

حسن رنجبر عسکری،رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در آیین افتتاحیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران گفت:نگاه به کنگره‌ها را باید تغییر دهیم، مسیر مشخصی برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم وجود ندارد.

او بهترین ابزار برای رسیدن به نسل نو دانشگاه ها، را کنگره ها دانست و افزود: باید سیاست خود را در کنگره‌ها تغییر دهیم.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان گفت:باید کنگره‌ها سیاست خود را تغییر دهند تا شروعی باشند برای بحث توسعه کارآفرینی و جامعه محور بودن و این مهم از دانشگاه‌ها باید آغاز شود.

رنجبر عسکری،تاکید کرد :به دانشجویان بهاء بدهیم، آن‌ها می‌توانند توانمند باشند و مشکلات کشور را مرتفع سازند.

زینی وند ،استاندار کرمان در ارتباط مجازی با آیین افتتاحیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به میزبانی رفسنجان گفت: دانشگاه‌ها بر زندگی مردم تاثیرگذار هستند.

او ادامه داد:ما به لحاظ تولید مقالات علمی در دنیا حرفی برای گفتن داریم، اما اینکه چقدر بر زندگی مردم اثر گذاشتند پاسخ شایسته‌ای در شان دانشگاه وجود ندارد.

زینی وند تصریح کرد:تولید ۱۴ تن پسته خشک در هکتار توسط کشاورز نمونه رفسنجانی ، رکودی جهانی است.

در مراسم افتتاحیه جمعی از مسئولان استان و شهرستان در تالار خیام حضور داشتند و برخی به صورت مجازی با این کنگره ارتباط گرفتند این کنگره تا چهارشنبه ادامه دارد.

سید حسین میردهقان دبیر علمی دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در آیین افتتاحیه این کنگره گفت:۵۷۰ مقاله در هشت محور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که ۹۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۳۰ بصورت پوستر ارائه می‌شود.

او افزود:۲۲ سخنرانی کلیدی با حضور سخنرانان داخلی و بین المللی در خلال این کنگره انجام می‌گیرد همچنین دو میزگرد تخصصی در صنعت گلخانه و مدیریت تنش‌های محیطی خواهیم داشت.

میردهقان  گفت: دو بازدید مجازی علمی از گلخانه کفایی و پتانسیل نیروگاه‌های گرمسیری در کل کشور و همچنین بازدید مجازی از مجموعه خانه حاج آقا علی رفسنجان نیز از جمله برنامه‌های این کنگره خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.