وزارت خارجه آمریکا ضمن محکومیت کودتای نظامی گینه، هرگونه اقدام خارج از چارچوب قانون اساسی را عامل بی ثباتی این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای کودتای نظامی در گینه را محکوم کرد و هرگونه خشونت را عاملی برای بی ثباتی و نبود صلح در این کشور دانست.

 این وزارت خانه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این کودتا گفت: «هرگونه خشونت و اقدام خارج از چارچوب قانون اساسی تنها منجر به کاهش شانس برای ایجاد صلح، ثبات و رفاه در گینه می‌شود.»

این وزارتخانه در ادامه افزود: «وقایعی که در کوناکری، پایتخت گینه رخ داد، می‌تواند توانایی واشنگتن و دیگر شرکای بین المللی گینه را در حمایت از این کشور که به دنبال وحدت و آینده‌ای بهتر برای مردم این کشور است، محدود کند.»

پیشتر نیز، سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و ترکیه کودتای نظامی در این کشور آفریقایی را محکوم کرده بودند.

ارتش گینه، روز یک‌شنبه قدرت و کنترل این کشور را به دست گرفت و آلفا کنده، رئیس جمهور گینه را دستگیر کرد. فرمانده کودتا پس از این وقایع از انحلال حکومت گینه و تعلیق قانون اساسی خبر داد. ارتش این کشور همچنین  مقررات منع آمد و شد وضع کرده و مرز‌ها  را تا اطلاع ثانوی بسته است.

در حال حاضر محل استقرار آلفا کُنده مشخص نیست و فرمانده این کودتا نیز هیچ اشاره‌ای به وضعیت کنونی رئیس‌جمهور گینه نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
چرا تونس رو تحریم نمیکنه
آخرین اخبار