سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد دوحه عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد، ولی رویکرد میانه‌ای در پیش گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لؤلؤ الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در خصوص افغانستان گفت: مردم افغانستان خودشان باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند نه جامعه بین‌المللی.

او در ادامه افزود: مقامات طالبان خود را عمل‌گرا نشان دادند بیایید از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و اقدامات آن‌ها را قضاوت کنیم آن‌ها حاکمان واقعی (افغانستان) هستند، در این هیچ شکی وجود ندارد.

الخاطر افزود: به رسمیت شناختن طالبان از سوی قطر بلافاصله انجام نمی‌شود ما برای این کار عجله‌ای نداریم، اما در عین حال از تعامل با طالبان دست برنمی‌داریم چرا که راه میانی را در پیش گرفته‌ایم.

پیش از این شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات افغانستان و تلاش برای افزایش امنیت و ثبات در این کشور گفتگو کرد.

روز سه‌شنبه نیز طالبان اعضای جدید کابینه‌ی خود را معرفی کرد و انتظار می‌رود به زودی مراسم تحلیف آنان را برگزار کند. ساعاتی پیش هم «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد این کشور آماده برقراری ارتباط با سران دولت جدید طالبان در افغانستان است و استقرار ثبات این کشور را گامی لازم در بازسازی افغانستان می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار