کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور با ماندن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان موافق نبود و فکر نمی‌کرد به نفع مردم باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پس از شهادت چندین مقام ارشد آمریکایی در کنگره درباره خروج آمریکا از افغانستان، کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، فکر نمی‌کرد ماندن نیروهای این کشور در افغانستان به نفع شهروندان آمریکا باشد.

کنفرانس خبری امروز «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید با این سوال از سوی خبرنگاران آغاز شد: «آیا سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره صحبت‌هایش با مشاوران ارشد نظامی، مردم آمریکا را گمراه کرد؟»

این سوال اشاره به مصاحبه او در ۹ اوت (۱۸ مرداد) با شبکه ای‌بی‌سی داشت که مجری از بایدن پرسید: «مشاوران ارشد شما، به شما درباره خروج از افغانستان در این زمان هشدار دادند. آنها می‌خواهند شما ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی را همچنان در افغانستان نگهدارید.»

بایدن در پاسخ گفته بود: «نه آنها چنین چیزی نمی‌خواهند، این درست نیست.»

جن ساکی در این باره توضیح داد: «ما باید چگونه به پاسخ رئیس‌جمهور نگاه کنیم؟ اینکه چندین نظر متفاوت در این باره مطرح بوده و از سوی تیم امنیت ملی به رئیس‌جمهور ابلاغ شده است. این برای رئیس‌جمهور واضح بود که این یک توصیه طولانی مدت نیست.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین اعلام کرد: «بایدن نمی‌خواست چنین تصمیمی بگیرد زیرا این به معنای جنگ با طالبان و به معنای تلفات جانی بود، او فکر نمی‌کرد این به نفع مردم آمریکا باشد.»

امروز و فردا مقامات پنتاگون در اولین شهادت علنی خود از زمانی که آمریکا خروج خود از افغانستان را تکمیل کرده است، با سؤالات کنگره درباره این خروج پر هرج و مرج و تسلط سریع طالبان بر این کشور مواجه هستند.

خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا پایان داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار