مکرون: فرانسه تا سال ۲۰۳۰ مینی راکتور هسته‌ای خواهد ساخت

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که این کشور تا ده سال آینده در تولید «هیدروژن سبز» پیشرو می‌شود و مینی راکتور‌های هسته‌ای می‌سازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس۲۴، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (سه شنبه)، در اظهاراتی اعلام کرد که فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در تولید «هیدروژن سبز» پیشرو شود و مینی راکتور‌های هسته‌ای بسازد.

مکرون شش ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در گردهمایی کارآفرینان جوان از یک برنامه سرمایه گذاری پنج ساله با هدف حمایت از کارآفرینان در حوزه صنعت و فناوری رونمایی کرد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین ضمن رونمایی از برنامه سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد یورویی (۳۵ میلیارد دلار) برای صنعتی شدن مجدد این کشور گفت: «ما باید همزمان در نوآوری و صنعت پیشرفت کنیم.»

مکرون گفت که نقشه راه بلندمدت وی که «فرانسه ۲۰۳۰» نامیده می‌شود، نقشی کلیدی برای احیای استارت آپ‌های کوچک در راستای پیشرفت فرانسه در حوزه صنعت و فناوری ایفا خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به کمبود ماسک در زمان شیوع بیماری همه گیر کووید -۱۹، گفت که این همه گیری باعث شد آسیب پذیری کشور ما آشکار شود و نیاز به افزایش قابلیت‌های صنعتی را برجسته کرد.

مکرون همچنین خاطر نشان کرد که اروپا هرگز به اندازه کافی از انرژی تجدیدپذیر برای تولید هیدروژن سبز کافی برخوردار نخواهد بود و نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه یک دارایی اصلی برای تولید هیدروژن سبز هستند.

رئیس جمهور فرانسه  در ادامه اعلام کرد که فرانسه قصد دارد اولین هواپیمای کم کربن و تعداد زیادی از خودرو‌های برقی را تا سال ۲۰۳۰ بسازد.

این ۳۰ میلیارد یورو علاوه بر بودجه بازسازی ۱۰۰ میلیارد یورویی است که سال گذشته برای کمک به فرانسه برای مقابله با همه گیری کرونا اختصاص داده شد که سهم زیادی از آن به ترویج سیاست‌های انرژی سبز اختصاص یافته است.

هیدروژن سبز که نقش مهمی در کربن‌زدایی دارد، یکی از راه‌حل‌های کشورها برای مقابله با تغییرات اقلیمی است.هیدروژن سبز در سراسر جهان در حال رونق گرفتن است و طرفداران آن می‌گویند می‌تواند نقش مهمی در کربن‌زدایی داشته باشد؛ اما بدبینان، ایمنی و عملی بودن آن را زیر سؤال می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار