ادعای مقام ناتو: بلاروس از مهاجران غیرقانونی استفاده ابزاری می‌کند

یکی از مقامات ناتو مدعی شد بلاروس از مهاجران غیرقانونی برای تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی آر تی، ناتو مدعی شد استفاده ابزاری بلاروس از مهاجران غیرقانونی برای اعمال فشار بر اتحادیه اروپا «غیر قابل قبول» است.

یکی از مقامات ناتو امروز (دوشنبه) در ادعایی، استفاده بلاروس از مهاجران را یک «حمله هیبریدی» نامید؛ بدین معنا که این کار یک عملیات نظامی-سیاسی است. این در حالی است که مقامات لهستان بلاروس را متهم به تلاش برای ایجاد یک درگیری بزرگ کرده اند. لهستان هم اکنون، مانند لیتوانی، عضو دیگر اتحادیه اروپا، سربازان بیشتری را بسیج کرده است.

ناتو همچنین اعلام کرده است که آماده کمک بیشتر به متحدان خود و حفظ امنیت در منطقه است.

تنش بین لهستان و بلاروس از چند ماه پیش بالا گرفته است. لهستان، بلاروس را به تشویق پناهجویان برای ورود غیرقانونی به اتحادیه اروپا متهم کرده است. این تشویق ابتدا در جهت ورود غیرقانونی به لیتوانی و لتونی، و اکنون لهستان بوده است.

گفتنی است دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بار‌ها دست داشتن در بحران مهاجران را رد کرده است. کمیته مرزی دولت بلاروس ضمن تایید ورود غیرقانونی بسیاری از پناهجویان به لهستان، بیان کرده است که ورشو نسبت به آن‌ها نگرش «غیر انسانی» دارد.

گفتنی است ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر این کشور در پی هجوم هزاران مهاجر غیرقانونی به مرز‌های لهستان، امروز (دوشنبه) دستور تشکیل جلسه اضطراری داده است و نیرو‌های نظامی این کشور نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مهاجران غیرقانونی در پشت سیم‌های خاردار هستند و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد مهاجران در حال قطع این سیم‌ها با تبر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار