معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی جزئیات بازگشایی حضوری مدارس متوسطه اول و ابتدایی استان از اول آذرماه امسال را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اکرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در تشریح آخرین وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: سیاست آموزش و پرورش بازگشایی مدارس به‌صورت تدریجی و اقتضایی است.

وی اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس آذربایجان شرقی در مناطق روستایی از روز سوم مهر ماه و با تعداد زیر ۱۵ نفر دانش آموزدر هر کلاس درس به صورت حضوری باز هستند.

وی ادامه داد: از پانزدهم مهر ماه نیز کلاس‌های زیر ۳۰ نفر با رعایت نکات بهداشتی در تمامی مناطق روستایی و عشایری دایر هستند.

اکرمی در خصوص مدارس مناطق شهری یادآوری کرد: مدارس مناطق شهری از ۱۵ آبان‌ماه بازگشایی شد و مدارس آموزش متوسطه دوم (پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) نیز تدریجاً بازگشایی خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پروش آذربایجان شرقی افزود: در صورت بازگشایی کامل مدارس، دانش‌آموزان باید با فاصله ۱.۵ متری در کلاس‌ها حاضر باشند و کلاس‌های بالای ۳۰ نفر نیز به چند گروه تقسیم شده و هرگروه یک روز در میان در مدرسه حاضر و روز‌های دیگر به‌صورت مجازی تحصیل خواهند کرد.

اکرمی در پایان گفت: کلاس‌های حضوری به مدت سه زنگ (۶۰ دقیقه) برگزار و هر ۱۰ دقیقه یکبار نیز پنجره‌های کلاس برای گردش هوا باز خواهند شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.