استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از خیرین و گروه‌های جهادی خواسته شده در توسعه فضا‌های آموزشی، احداث فضا‌های بهداشتی و درمانی و آبرسانی روستایی کمک کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از خیرین و گروه‌های جهادی خواسته شده در توسعه فضا‌های آموزشی، احداث فضا‌های بهداشتی و درمانی و آبرسانی روستایی کمک کنند و از شرکت‌ها و واحد‌های اقتصادی نیز انتظار داریم در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی خود در این زمینه‌ها مشارکت کنند.

وی  در نشست مشترک با مدیرعامل هلدینگ سیمان صدر تامین و هیات همراه اظهارداشت: از تمام خیریه‌ها و گروه‌های جهادی انتظار داریم در بحث توسعه فضا‌های آموزشی، بهداشت و درمان از جمله ساخت درمانگاه‌ها و آبرسانی روستایی مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: واحد تولیدی سیمان خاش در حوزه آبرسانی به روستا‌های منطقه و همچنین احداث واحد آموزشی به عنوان الگویی به نام خود اقدام کند.

استاندار سیستان و بلوچستان راه‌اندازی ناوگان حمل و نقل هماهنگ منطقه‌ای واحد‌های تولیدی سیمان، توسط این شرکت را خواستار شد و افزود: در حوزه سیمان در کشور عقب ماندگی تاریخی داریم و با وجود ۷۷ کارخانه سیمان در کشور فاقد ناوگان حمل و نقل ملی در این حوزه هستیم، اما می‌خواهیم با وجود سه کارخانه سیمان در استان یک ناوگان حمل و نقل استانی در استان راه‌اندازی شود و برای تحقق این موضوع استانداری حمایت‌های لازم را خواهد داشت چراکه راه اندازی این ناوگان موجب حمل بار در رفت و برگشت به بندر چابهار خواهد شد و مزایای حمل دو سربار امتیازات متعددی را بدنبال خواهد داشت.
وی مشارکت این شرکت به عنوان یکی از پیمانکاران در حوزه جهش مسکن با انعقاد قرارداد با راه و شهرسازی را خواستار شد و ادامه داد: ایجاد اسکله اختصاصی صادرات سیمان کلینکر در بندر چابهار را پیگیری خواهیم کرد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه ایجاد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی برق خورشیدی در محل کارخانه سیمان خاش اهمیت دارد تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن زمین رایگان و همچنین تسهیلات مرتبط، شرکت نسبت به نیروگاه برق خورشیدی ۱۰ مگاواتی، برق مورد نیاز کارخانه سیمان و همچنین فروش مازاد آن به شرکت توزیع برق منطقه‌ای اقدام کند که با اجرای این موضوع از ضرر‌های ناشی از قطع برق کارخانه و قطع تولید جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست در خصوص ذخیره‌سازی سوخت کارخانه سیمان خاش از ۱۵ روز به یک ماه نیز پیگیری‌های لازم انجام گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار