همزمان با مذاکرات هسته‌ای؛

تلاش سناتور‌های آمریکایی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران

سناتور‌های آمریکایی پیش نویسی را مطرح کردند که دولت بایدن را مجبور به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی از سناتور‌های آمریکا که شامل هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات‌ می‌شوند در اقدامی از دولت بایدن خواستند تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند.

آن‌ها مدعی شدند به دنبال تلاش ایران برای ربایش یک روزنامه نگار در نیویورک تحریم های جدیدی باید علیه ایران وضع شود. ایران اهمیتی به حقوق بشر نمی‌دهد.

اتهامات مقامات آمریکایی علیه شهروندان ایرانی و تلاش آنها برای آدم ربایی در این کشور در حالی مطرح می شود که پیشتر نیز واشنگتن با ادعاهای واهی اقدام به زندانی کردن شماری از ایرانیان مقیم این کشور کرده بود. کارشناسان می گویند این اقدام آمریکا تلاشی برای زندانی کردن شهروندان بی گناه ایرانی و سپس تبادل آنها با جاسوسان آمریکایی بازداشت شده در ایران است. واشنگتن در گذشته نیز بارها از این حربه استفاده کرده است.

این درخواست سناتور‌های آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که این روز‌ها نمایندگان ایران در نشست‌های متعدد با نمایندگان اروپایی ۴+۱ در حال مذاکره درباره احیای توافق برجام هستند.

مقامات رژیم صهیونیستی نیز به شدت به دنبال سنگ اندازی در روند این مذاکرات بوده و آشکارا عنوان می‌کنند از نتایج احتمالی آن به نفع ایران هراس دارند.

همچنین گفته می‌شود بنی گانتس قصد دارد هفته آینده سفری به واشنگتن با هدف بحث درباره توافق هسته‌ای کشورمان و مسائل پیرامون آن داشته باشد.

از طرفی، «نفتالی بنت» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نیز در هفته‌های اخیر بار‌ها عنوان کرده است این رژیم به شدت نگران لغو تحریم‌ها علیه ایران و از سرگیری گفت‌وگو‌های برجامی است. او در تازه‌ترین ادعای خود مذاکرات وین را «باج‌گیری هسته‌ای» نامید و گفت از قدرت‌های جهان می‌خواهیم تسلیم ایران نشوند.

دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین، دوشنبه هفته جاری آغاز شد و پیش از این مقام‌هایی از دولت آمریکا مدعی شدند که این دور از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران پنج‌شنبه یا جمعه هفته جاری خاتمه خواهد یافت.

«علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین است اما سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران از زمان دولت دونالد ترامپ آغاز شده و همچنان در دولت بایدن ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۳۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سیاستهای اقتصادی مملکت ریل گذاری شده // و هیچ ربطی به برجام نداره // مالیات / خصوصی سازی / قبوض اب و برق و گاز و جرایم رانندگی / چاپ اسکناس بدون پشتوانه / بورس و بانکهای غیر مجاز // معادن و نفت هم برای فلسطین و لبنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
جل الخالق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
خوی وحشی‌گری آمریکایی‌ها با تحریک صهیونیست ها پایانی ندارد. آمریکا سگ وفادار اسرائیل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه هر ظالم زورگویی را
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۱۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اسراییل رو بزنین هم خیال ما راحت بشه هم امریکا وهم کل دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
نظر شما درست است اما دشمنان کلا منتظر اقداماتی از این دست هستند تا اجماع جهانی و غربی و عبری و عربی را بدست آورند و مانند لاشخور ها بریزند سر این ملت.
Germany
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اگه خاکم عاقل بود الان ملت لنگ نون شب نبودن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
جناب نچندان عاقل بفرمایید شما چه طرحی برا این مشکل دارید ؟ ولی بعید می دونم که کلا مشکل را درک کرده باشید و. . .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۴۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ای سناتورهای بی خرد زورگوی جاهل آمریکایی بدانید و آگاه باشید سناتورهای نخبگان خردمند بصیر حق گو و عدالت گستر ایران اسلامی عزیزمان تمامی تحریمهای ظالمانه ستمگرانه ضد حقوق بشریتان را خنثی کرده و خواهند کرد عمرا هوش و ذکاوت سناتورهای خردمند آزاده اندیش عادل بصیر سرزمین ایران کهن متمدنین تمدنسازان را داشته باشید و بارها و بارها به همگیتون ثابت شده است ایران اسلامی کهن سناتور عادل خردمند پرور از زمانهای باستان بوده و هست و خواهد بود ایران کهن مهد خردمندان و متفکران عالم هستی بوده و هست و خواهد بود زیاد به خودتان فشار نیاورید که فروپاشی و شکستتان بسیار بسیار بسیار نزدیک است حقوق بشر عادلنه بدون تبعیضگذریهای مختلف را از زمان باستان تا کنون سناتورهای خردمند بصیر آزاده انیشان عادل ایران زمین برای کل جهان نوشته اند و صادر کرده اند انقدر به سناتورهای زپرتی فاسد فاسق جاهلتون ننازید که در مقابل سناتورهای ایران اسلامی باید احسنت بگویندو لنگ بندازند جلوی سناتورهای ایران زمین باید زانو بزنند سنتاتورهاتون و ایوالله بگویند به سناتورهای ایران زمین . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
با این شرایط چرا با توهم مذاکره و برجام دارین خون مردمو تو شیشه می کنین . شما که بد تر از دولت قبل هستین . چشمهاتونو باز کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
مگر پشه خون دارد؟ کمتر در گوش ما ویز ویز کن ، می خواهی چکار کنند ؟ کل کشور را دو دستی تقدیم ظالمان کنند ؟ آن موقع دشمنان خون شما را تو شیشه نمی کنند بلکه در فاضلاب امثال داعش می ریزند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
با سنگ اندازی آمریکا فکر نکنم برجام به جایی برسد اونا هدفشون نابودی ایران است مثل عراق وافغانستان ولیبی حالا ما چقدر تحمل فشار رو داشته باشیم بستگی به تحمل مردم دارد که چقدر برای استقلال و عزت کشورشون هزینه کنند وسختی ها را تحمل کنند تا کشور ما بدون نیاز به سایر کشورها به سمت پیشرفت و آبادانی برود به قول معرف مرگ یک بار شیون هم یک بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
خوب
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۰۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
هرچی پیش آید خوش آید .بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
برای فرار از حربه معاوضه شهروندان ایرانی باجاسوسان آمریکایی باید جاسوسان را در هنگام دستگیری ناک اوت کرد تا چیزی برای معاوضه نماند.
البته اگر زور و قدرتش رو دارید و از آمریکا و بین الملل نمی ترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
بیچاره ها برگردید طرف داره مذاکره میکنه بعد همرمان تحربم میکنن قضاوت با خدتون چند بار از 1سوراخ گزیده میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
به فرموده جناب سعدی :
چون نداری ناخن درنده تیز با ددان آن به که کم گیری ستیز

هر که با پولاد بازو پنجه کرد ساعد سیمین خود را رنجه کرد

باش تا دستش ببندد روزگار پس به کام دوستان مغزش بر آر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام و خسته نباشی به همه مردم ملت ایرات
مذاکر باعث نابودی کشور ایران است
باخون شهیدان ملت ایران بازی نکنید بگردید به مردم ایران اعتماد کنید
ربا رو تو بانک حذف کنی‌.سود پول مساوی پول دارها پول بیشتر بدست بیارند و فقرها هم ضعیف تر و ناتوان تر بشن
Iran (Islamic Republic of)
عبدالجواد
۱۱:۵۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
دولت اقای رییسی هم داره منفعل عمل میکنه،باید دربرابرهراقدام شرارت بار امریکا،رفتاری معادل ان ازسوی ایران بازخورد داده بشه،حالا که انها قصد تحریم رو دارند بهتره ایران هم نصب سانتریفیوژهای جدید وافزایش سطح غنی سازی رو مشروط به اقدام امریکابکنه.جواب های،هویه. هرچی بیشتر وا بدید،امریکافشار روبیشترمیاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اگر امریکا به کشورها اجازه نمی دهد با ایران تجارت کنند ایران هم باید تجارت انها را به روشی دیگر به خطر بیاندازد.تا کشورهای حامی امریکای جهانخوار متوجه شوند نوکری امریکا برای انها سود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سرمایه داری = خود خود خود شیطان
نابودی سرمایه داری = عزاداری شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
آمریکا = مرکز جنگ افروزی
آمریکایی خوب آمریکایی مرده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
مذاکره با شیطان بزرگ هیچ دست اوردی برای ایران ندارد مشکل ایران هسته ای نیست مشکل سیاسی و عقیدتی است که با امریکا منافات دارد کار خود را با قدرت انجام دهید که این مذاکرات نفعی برای ملت و مملکت ندارد امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
ایکاش مشکل ایران فقط عقیدتی بود. در انصورت ملت میپذیرفت. متاسفانه فساد و بی عدالتی انقدر فراگیر و ریشه دوانده که "عقیدتی" دیگه رنگ باخته و برای ملت بخصوص جوانان پذیرفتنی نیست چون به عین دارند میبینند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
آدم نادون مذاکره واسه اینه ایران بتونه نفت بفروشه بودجش رو تامین کنه مذاکره واسه اینه دلاره ۲۹۰۰۰ تومانی بشه زیره ۲۰.۰۰۰ تو احتمالا ازاون افراد تند رو زبون نفهمی که تااینحد فهمت پایینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اگه فشار حداکثری شکست خورده دیگه مذاکره برای چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
نظر خودت چیه؟ شکست خورده؟ برای کاسبای تحریم این روزها بهترین روزهای زندگیه ولی برای عامه مردم گرسنگی خستگی و درماندگی و بلاتکلیفی...
آخرین اخبار