وزیر امور خارجه انگلیس ضمن اعلام حمایت از اوکراین، از اتخاذ تصمیمات سختگیرانه علیه روسیه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) از تعهد انگلیس در حمایت از اوکراین سخن گفت و اعلام کرد که لندن در حال مذاکره با متحدان ناتو برای جلوگیری از هرگونه تهاجم علیه این کشور است.

وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا لندن از استقرار نیرو‌های بیشتر ناتو برای حمایت از اوکراین حمایت می‌کند یا خیر، به اندیشکده چتم هاوس گفت: «ما در حال گفت‌وگو با متحدان خود در ناتو درباره اقداماتی نظیر اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک هستیم. ما به وضوح اعلام می‌کنیم که در برابر اقدامات مسکو، در کنار اوکراین ایستاده ایم.»

اختلافات سیاسی کی‌یف و مسکو، ماه هاست که در جریان است. آمریکا، روسیه را متهم به حمله نظامی علیه اوکراین می‌کند، ولی مسکو این اتهامات را قویا تکذیب می‌کند.

شب گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با جو بایدن همتای آمریکایی خود به صورت مجازی دیدار و گفت‌وگو کردند. یوری اوشاکوف، دستیار کاخ کرملین پس از گفت‌وگوی دو ساعته بایدن و پوتین اعلام کرد که انتظار پیشرفت‌های ناگهانی میان دو کشور سخت به نظر می‌رسد، اما روسای جمهور دو کشور مایلند که گفت‌وگو‌ها را ادامه دهند.

چندی پیش نیز، دبیر رسانه‌ای ریاست جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای، سازوکار تحریم علیه روسیه را کارآمد خوانده بود. به گفته سرگئی نیکیوروف، اگر فهرست تحریم‌ها و در صدر آن‌ها خارج کردن روسیه از نظام معاملات بانکی جهانی سوئیفت، بسته شدن خط لوله نورت استریم ۲ و اعمال تحریم‌هایی علیه متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین در نظر گرفته شود، این اقدامات می‌تواند موفقیت آمیز باشد.

تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف کماکان ادامه دارد و دو کشور به دنبال اتخاذ رویکردی برای حل مشکلات هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار